Ligowe
Dodany: Komentarzy: 0

Regulamin rozgrywek Playarena w Katowicach - sezon 2017/2018

§1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin wchodzi w życie wraz z początkiem sezonu 2017/2018.
  2. Sezon 2017/2018 w 1 oraz 2 lidze rozpoczyna się od 01.09.2017. i trwa aż do końca maja 2018r. Niższe ligi sezon rozpoczęły już od 07.07.2017r.
  3. Organizatorem rozgrywek jest: Stowarzyszenie Klubu Sportowego Dąbrówka Athletic z siedzibą w Katowicach : Nr Regon 368483690, wpisane do księgi ewidencyjnej klubów Sportowych Urzędu Miasta Katowice pod nr 53/12 decyzją ST.4222.16.2012.AM z dnia 01.10.2012 r.Z organizatorem należy kontaktować się po przez e-mail Stanowski.robert@interia.pl oraz nr tel. 731-565-846.
  4. Właścicielem serwisu www.playarena.pl, organizatorem Mistrzostw Polski, oraz organizacją decydującą o przyznawaniu przepustek na Mistrzostwa Polski jest „Polska Federacja Piłki Nożnej 6-osobowej „Playarena” ul. Parkowa 25, 51-616 Wrocław.
  5. Gramy Fair! Zawsze obowiązują reguły FAIR-PLAY! Pamiętajcie o tym zarówno na boisku, jak i poza nim.
  6. Każdy zawodnik zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym regulaminem i przestrzegania go podczas trwania całych rozgrywek. Nie zapoznanie się z nim nie zwalnia z jego przestrzegania.
  7. Każdy zawodnik przed przystąpieniem do Rozgrywek Ligi Playarena Katowice powinien posiadać stwierdzenie od lekarza o dobrym stanie zdrowia i braku przeciwwskazań lekarskich, aby czynnie uczestniczyć w rozgrywkach. Za wynikające z tego powodu wypadki oraz za skutki wypadków w czasie gry odpowiada zawodnik.
  8. Organizator nie zapewnia ubezpieczenia NNW zawodnikom. Każdy zawodnik ma obowiązek ubezpieczenia się od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków we własnym zakresie.
  9. Ambasadorowie nie ponoszą odpowiedzialności prawnej za udział w rozgrywkach osób chorych i wynikające z tego powodu wypadki oraz za skutki wypadków w czasie gry.
  10. Ambasadorowie nie ponoszą żadnej odpowiedzialności prawnej za wypadki oraz skutki wypadków podczas trwania rozgrywek.
  11. Ambasadorowie nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione na terenie obiektów sportowych.
  12. Zawodnik zwany użytkownikiem portalu www.playarena.pl, umieszczając w swoim profilu dane, wizerunek lub inne treści, wyraża zgodę na wgląd w te informacje przez innych użytkowników oraz Administratora, jak również upoważnia Administratora do ich wykorzystania zgodnie z zapisami Regulaminu Serwisu. Użytkownik udziela Administratorowi prawa do nieodpłatnego wykorzystywania i rozpowszechniania zamieszczonych przez tego użytkownika treści, a w szczególności wizerunków w celu przygotowania wszelkiego rodzaju materiałów przez Administratora lub na użytek Administratora. Administrator będzie gromadzić oraz przetwarzać informacje o użytkownikach wyłącznie dla potrzeb związanych z administrowaniem i organizacją usług serwisu oraz zapewnienia jak najwyższej jakości świadczonych usług. Władze ligi zastrzegają sobie prawo do wykorzystania wizerunku zawodników grających w lidze dla celów marketingowych. Administrator i partnerzy zastrzegają sobie prawo do wykorzystania danych osobowych i wizerunku zawodników grających w rozgrywkach Ligi Playarena Katowice dla celów marketingowych oraz przetwarzanie danych osobowych graczy na potrzeby w/w rozgrywek (zgodnie z ustawą z dn.29.08.1997r. o ochronie danych osobowych Dz.U Nr 133 poz.883).Administrator zastrzega sobie możliwość zmiany postanowień niniejszego regulaminu.
  13. Ambasadorowie - Wszelkie pytania, problemy oraz kwestie sporne należy zgłaszać do Ambasadora opiekującego się ligą w ramach, której mecze rozgrywa Twoja drużyna.
  14. Wszelkie sprawy odnośnie meczów/rozgrywek należy zgłaszać do Ambasadorów w terminie nie dłuższym niż 24 godziny od zaistniałej sytuacji. Po upływie 24 godzin Ambasador ma prawo nie interweniować w w/w sytuacji. Sprawy należy zgłaszać bezpośrednio Ambasadorowi.
  15. Kontakt na linii Ambasador - Kapitan odbywają się poprzez portal „Facebook”, telefonicznie lub mailowo. Jeżeli chodzi o kontakt telefoniczny - ma być o przyzwoitych porach.
  16. Każdy uczestnik przystępujący do rozgrywek wyraża zgodę na warunki określone w Regulaminie, a także zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego regulaminu. Zgłoszenie do rozgrywek jest jednoznaczne z deklaracją jego przestrzegania.
  17. Za organizatorów zawodów sportowych uważa się kapitanów ustalających mecz oraz ambasadorów rozgrywek.
  18. Za miejsce i przebieg meczów na boiskach bez rezerwacji odpowiedzialni są kapitanowie zainteresowanych zespołów, ponoszą oni też odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich zawodników oraz miejsce w którym się znajdują.
  19. Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do Ambasadorów.
  20. Jeżeli wystąpi sporna sytuacja, o której nie ma mowy w postanowieniu regulaminu to rozstrzygają ją albo opiekun danej ligi bądź katowiccy Ambasadorowie po konsultacji.
  21. Sprawy nieujęte w regulaminie i jego interpretacje rozstrzyga Ambasador. Ambasadorowie zastrzegają sobie prawo do ewentualnej zmiany regulaminu podczas trwania sezonu, jeżeli uznają to za stosowne, ale przed tym faktem mają obowiązek wcześniej poinformować zawodników za pośrednictwem komunikatu na odpowiedniej grupie informacyjnej ligi na portalu facebook.com.
  22. Aby zmienić nazwę drużyny w portalu należy dokonać opłaty 10,00 zł na konto Playarena.

Dane do przelewu:

Nazwa / Imię i nazwisko: „Playarena” Sp. z o.o.
Adres: ul. Parkowa 25, 51-616 Wrocław
Numer rachunku odbiorcy: 56 1030 0019 0109 8533 0001 5750
Nazwa banku: BH Sektor Bankowości Detalicznej
Kwota: 10,00 zł
Tytuł płatności: Stara nazwa drużyny, Nowa nazwa drużyny.

Po dokonaniu opłaty, nazwa drużyny zostanie zmieniona w serwisie. Aby przyśpieszyć ten proces, na adres mailowypomoc@playarena.pl należy przesłać potwierdzenie dokonania przelewu. Nazwa drużyny nie może pokrywać się z nazwą innego zes połu, który funkcjonuje już w serwisie. Można to sprawdzić w wyszukiwarce drużyn na portalu: http://playarena.pl/search/team/search_type/3. nazwę zespołu można zmienić tylko korekcyjnie. Nie zostaną dopuszczone zmiany całkowitej nazwy zespołu (potencjalne fuzje drużyn)

 

§2 Przystąpienie do rozgrywek

  1. O tym, w której lidze znajdzie się drużyna w nowym sezonie, decyduje wynik sportowy z sezonu ubiegłego.
  2. Każda nowa drużyna może przystąpić do rozgrywek do końca roku kalendarzowego 2017. Nowo powstałe drużyny jeżeli opłacą wpisowe i pomyślnie przejdą weryfikację zostaną dopisane do najniższej ligi gdzie jest wolne miejsce.
  3. Każda drużyna która grała w poprzednim sezonie a na czas nie opłaci wpisowego jest traktowana na równi i na takich samych zasadach jak nowo dołączające drużyny.
     

§3 Opłata weryfikacyjna

  1. Wysokość opłaty weryfikacyjnej - I i II liga: 350,00 złotych - pozostałe ligi: 0 zł
  2. Opłata jest obowiązkowa dla wszystkich drużyn, które chcą uczestniczyć w rozgrywkach.
  3. Opłatę należy dokonać w dwóch ratach za sezon 2017/2018, I - rata 150 zł (do dnia 31 sierpnia 2017 r.), II - rata 200 zł (do 2 lutego 2018 r.)
  4. Aby uiścić opłatę należy zgłosić się do Ambasadora, który przekaże odpowiednie informacje.
  5. Jeżeli drużyna w trakcie trwania sezonu zostanie wykluczona z rozgrywek lub opuści ligę, opłata nie zostanie zwrócona.
     

§4 Warunki uczestnictwa w rozgrywkach

  1. Każda drużyna zgłoszona do rozgrywek zobowiązana jest do:
  1. posiadania profili drużyny oraz prawidłowego uzupełnienia go na serwisie playarena.pl
  2. wyznaczenia kapitana
  3. uiszczenia opłaty startowej za udział w rozgrywkach (1 i 2 liga)
  1. Każdy zawodnik zgłoszony do rozgrywek zobowiązany jest do prawidłowego uzupełnienia profilu zawodnika w serwisie playarena.pl poprzez:
  1. podanie prawdziwych danych osobowych (imię, nazwisko, data urodzenia)
  2. dodanie swojego zdjęcia z widoczną twarzą (bez masek, kapturów, czapek, itp, w dostatecznej jakości i bliskości), nie uznaje się też wklejonych głów do konturów innych zawodników czy postaci
  3. podanie pozycji na boisku, wzrostu, wagi, preferowanej nogi, miasta oraz numeru na koszulce
  4. podanie aktualnego numeru telefonu (dotyczy kapitana i wicekapitana drużyny).
  1. Drużyny, w których zapisani będą zawodnicy niespełniający wymienionych w pkt. 2 wymagań, podczas sprawdzenia kart (odbywać się będą pod koniec listopada i maja), to:
  1. w pierwszej kolejności drużyna taka zostaje zawieszona w rozgrywkach na okres maksymalnie tygodnia
  2. po upływie tygodnia jeżeli dalej nie zostaną uzupełnione profile, drużyna otrzymuje -1 pkt za każdy nieprawidłowo uzupełniony profil i zawieszenie jest podtrzymane
  3. po miesiącu czasu od zawieszenia drużyna zostaje usunięta z ligi
  1. Każdy zawodnik może posiadać tylko jedno konto w serwisie. W przypadku, jeśli zawodnik będzie posiadał kilka kont w serwisie, wszystkie te konta (oprócz „konta głównego”) zostaną mu usunięte, a sam zawodnik może zostać zawieszony w rozgrywkach przez Ambasadora.
  • W przypadku gdy zawodnik będzie grać w 2 drużynach na dwóch szczeblach ligowych w mieście, należy poinformować oraz zgłosić to ambasadorowi w mieście.
  1. Kapitan każdej drużyny:
  1. ma prawo do zgłoszenia i wycofania drużyny z rozgrywek
  2. jest odpowiedzialny za zachowanie drużyny zarówno podczas meczu, przed jego rozpoczęciem i po jego zakończeniu
  3. jest odpowiedzialny za kontakt z Ambasadorami w celu otrzymywania aktualnych informacji związanych z kwestiami organizacyjnymi. Kontakt z Ambasadorami odbywa się poprzez prywatną wiadomość na serwisie playarena.pl lub facebook.com oraz odpowiednie grupy na portalu Facebook, dopuszczalna jest też komunikacja telefoniczna czy sms-owa jednak jest to ostateczna forma kontaktu.
  4. każdy z kapitanów musi posiadać aktualny numer telefonu w profilu zawodnika. Numer widoczny jest tylko dla innych kapitanów drużyn w tej samej lidze oraz Ambasadorów.
  1. W przypadkach kiedy kapitan nie może sprawować pieczy nad zespołem, jego obowiązki przejmuje vice kapitan. O fakcie tym należy poinformować Opiekuna Ligi oraz kapitanów w lidze w której dana drużyna występuje poprzez zawarcie informacji na odpowiedniej grupie kapitanów na portalu facebook.com.
  2. Za zawodników i kibiców danej drużyny odpowiada jej kapitan. Jeżeli osoby związane z danym zespołem zakłócą spokój rozgrywek, administrator ma prawo wszcząć postępowanie dyscyplinarne w stosunku do drużyny (kara adekwatna do wykroczenia - decyzja po konsultacjach wewnątrz-ambasadorskich).
  3. Za drużynę odpowiada kapitan. Jeśli wyniknie sytuacja sporna, w której konieczny będzie kontakt z Ambasadorem, osobą która podejmuje z nim kontakt jest Kapitan. W wyjątkowych sytuacjach może to być vice kapitan bądź inna osoba która na danym meczu pełniła funkcję kapitana ale pierwszy kontakt z Ambasadorem musi być od kapitana widniejącego w serwisie Playarena.
  4. Kibice i zawodnicy są zobowiązani do przestrzegania Regulaminu Obiektu, na którym są rozgrywane mecze.
  5. Każdy kapitan ma obowiązek na bieżąco śledzić zmiany w regulaminie. O każdej z nich będzie odpowiednio informowany.
  6. Każdy zawodnik może być członkiem maksymalnie dwóch drużyn w jednym mieście przy czym w danej drużynie może występować maksymalnie trzech zawodników grających w dwóch różnych drużynach w jednym mieście. Jeżeli chodzi o drużyny w których występuje jeden zawodnik to nie można grać w tej samej lidze . W przypadku awansu/spadku na ten sam szczebel rozgrywek, zawodnik musi opuścić jedną drużyn.
     

§5 Zasady ogólne

  1. Każda drużyna może w ciągu jednego dnia rozegrać maksymalnie dwa mecze ligowe, jednakże w tym samym dniu nie można rozegrać dwóch meczów ligowych z tą samą drużyną. Takie mecze zostaną anulowane przez Administratora Rozgrywek.
  1. Każda drużyna w ciągu sezonu ma obowiązek rozegrania:
  • 1 liga wykonać limit min. 30  spotkań w ciągu sezonu do nieprzekraczalnego terminu 31 maja
  • 2 liga: rozegranie 28 spotkań według terminarza (mecz i rewanż)
  • 3 liga: obowiązują zasady z §11
  1. Dotyczy 1 ligi: W przypadku nierozegrania wymaganej ilości spotkań w ciągu trwania sezonu, drużyna zostaje zdegradowana do niższej ligi. Spotkania, w których zespół zostaje ukarany walkowerem nie wliczane są do ilości rozegranych spotkań(oprócz meczów terminarzowych), natomiast otrzymany walkower liczy się do puli rozegranych meczów.
  2. Terminarz w ligach jest luźny na dany tydzień kolejkowy. każdej drużynie zostają wyznaczeni przeciwnicy, z którym gra się kiedy chce w danym tygodniu kolejkowym. W dniu niedzielnym na boisku RAPID rozgrywana będzie kolejka między godziną 18 do 22.
  3. Indywidualne przypadki, w których dany zespół dołącza do ligi po początku sezonu lub w innych szczególnych przypadkach rozstrzyga opiekun danej ligi lub ambasadorowie po konsultacji.
  1. System awansów i spadków:
  • Z 1 ligi spadają zespoły z miejsc  16,15, oraz 14 baraż
  • Z 2 ligi grupy A oraz B 4 najlepsze zespoły utworzą na wiosnę 2018 grupę mistrzowską a 4 najgorsze grupę spadkową.
  • Z  2. ligi awans uzyskują drużyny z miejsc 1,2 oraz 3 miejsce rozgrywa baraż.
  • Z niższych lig niż 2. liga system awansów jest uzależniony od stanu lig na tym poziomie rozgrywkowym w grudniu, więcej awansów przypadnie lidze ze znacznie większą ilością spotkań(w przypadku więcej niż jednej grupy na tym poziomie).

W przypadku rozpadu drużyny, miejsce tego zespołu zajmuje najlepsza drużyna z niższej ligi. W takim przypadku zmniejsza się ilość drużyn spadających z danej ligi.

  1. W przypadku wycofania się bądź degradacji karnej zespołu z danej ligi gdzie liga wystartowała od początku sezonu:
  • spotkania wycofanej drużyny, która zagrała mniej niż połowę meczów regulaminowych zostają anulowane a punkty zdobyte z tym zespołem cofnięte
  • jeżeli natomiast zespół zagrał równą połowę bądź więcej niż połowę wymaganych meczów z terminarza wyniki zostają zachowane. Zespoły które nie zdążyły zagrać z wycofaną drużyną otrzymują walkowery
  1. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany systemu awansów i spadków do marca 2018 roku w szczególnych przypadkach o których ma obowiązek poinformować kapitanów.
  2. W ciągu sezonu dwa razy można zmienić przynależność klubową w obrębie miejskich rozgrywek w Katowicach. Po wykorzystaniu tego limitu, opcja dokonywania transferów przez zawodnika będzie zablokowana. Nie ma możliwości wypożyczania zawodników na pojedyncze mecze.
  3. Jeżeli spotkanie nie może odbyć się ze względu na złe warunki atmosferyczne, w przypadku, gdy istnieje zagrożenie życia lub zdrowia uczestników lub boisko nie nadaje się do gry, to należy w/w fakcie niezwłocznie poinformować Ambasadora wyznaczonego do opieki nad daną ligą. Obowiązek ten ponosi gospodarz meczu.
  4. Każda drużyna ma obowiązek stawienia się w jednolitych koszulkach na wyznaczone spotkanie. Gospodarz, jako pierwszy winien poinformować drużynę przeciwną o kolorze koszulek w jakich będą rozgrywać dane spotkanie. Drużyna gości ma obowiązek dostosować się do strojów drużyny gospodarzy, przez co winna jest wybrać strój meczowy, tak aby istniała łatwa możliwość rozróżnienia obu zespołów. Jeżeli przeciwna drużyna nie będzie posiadać koszulek pozwalających rozróżnić się od drużyny rywali, kapitan może odmówić rozegrania meczu, niezwłocznie informując o tym ambasadora, może zażądać walkowera.
  5. Każdy zawodnik ma obowiązek posiadania dokumentu tożsamości (tj. dowód osobisty, legitymacja szkolna/studencka, paszport, prawo jazdy lub inny dokument ze zdjęciem).
  6. Każdy kapitan ma prawo do wylegitymowania danej drużyny, gdy istnieje podejrzenie gry nieuprawnionych zawodników. Ma do tego prawo przed przystąpieniem poszczególnego zawodnika do gry, w trakcie lub bezpośrednio po zakończeniu spotkania zanim zespoły opuszczą miejsce zawodów. Każdy członek drużyny ma obowiązek poddania się takowej kontroli. W przeciwnym razie należy niezwłocznie, za pośrednictwem telefonu skontaktować się z ambasadorem.
  7. Zespół może liczyć maksymalnie 30 zawodników i tyle osób powinno widnieć w kadrze zespołu. W przypadku wyjazdu na Fortuna Puchar Polski czy Mistrzostwa Polski kadra może liczyć maksymalnie 12 osób.
  8. Kapitan zespołu może wpisać maksymalnie jednego nowego zawodnika do składu w okresie od umówienia spotkania, do czasu jego rozegrania. W przypadku naruszenia tego przepisu, drużynie grozi walkower.
  9. W przypadku gry nieuprawnionego zawodnika, drużyna, w której został wykryty zawodnik nieuprawniony do gry zostaje ukarana walkowerem (o walkower można starać się tylko wtedy, gdy drużyna odmówiła poddania się kontroli lub zostały wykryte nieprawidłowości podczas kontroli zawodników) na korzyść drużyny przeciwnej oraz karą za oszustwo. Wszystko to należy zgłosić Ambasadorom – decyzje podejmuję Komisja Ligi.
  10. Każda drużyna raz jest gospodarzem, a raz gościem. W przypadku I ligi, jeżeli drużyna A w meczu z drużyną B podczas trwania terminarza jest gospodarzem, to potem w czasie rewanżów bez terminarza drużyna B jest gospodarzem. Pierwsze spotkanie i rewanż musi dzielić minimum 7 dni. Okres ten może zostać skrócony w każdym miesiącu, po za czerwcem - tylko za zgodą Opiekuna Ligi.
  11. Każda drużyna, której unika inny zespół, może zgłosić się do Ambasadora swojej ligi z prośbą o interwencję w celu ustalenia dogodnego terminu. W przypadku nie uzyskania porozumienia mecz zostaje ustalony na warunkach drużyny występującej o mediacje. Drużyna ta podaje 2 terminy: dwa w weekend(różne dni) bądź jeden w tygodniu i jeden w weekend. W razie nie stawienia się w ustalonym terminie, bądź nie podjęcia wyzwania zespół odmawiający gry zostaje ukarany walkowerem oraz odjęciem 3 punktów. W przypadku, gdy sytuacja powtórzy się, zespół automatycznie zostaje usunięty z ligi. Prośbę o mediację należy zgłosić najpóźniej tydzień przed końcem miesiąca w przypadku rozliczania z terminarza.
  12. Mecze z terminarza można rozgrywać awansem, jeżeli obie ekipy się na to zgadzają. O tym fakcie należy poinformować Opiekuna Ligi.
  13. Godziny rozgrywania meczów na boisku „RAPID” w Katowicach przy ulicy Grażyńskiego 51, od 18:00 do 22:00. Niedostosowanie się do powyższych godzin będzie skutkowało usunięciem danego spotkania z systemu i ukaraniem drużyn jednym ujemnym punktem.
  14. Miejsce i czas rozgrywania spotkania zawsze powinno być zgodne, z tym, które widnieje w serwisie playarena.pl. Drużyny rozgrywają spotkania systemem mecz i rewanż. Wszelkie zmiany należy niezwłocznie zgłosić ambasadorom, którzy ewentualnie na nie zezwolą i przekażą dalsze instrukcje.
  15. Jeżeli spotkanie między zespołami zostało umówione, ale wyzwanie nie zostało podjęte w systemie na czas, obie drużyny zobowiązane są do poinformowania Ambasadora o tej sytuacji, aby uniknąć sytuacji, w której któraś z drużyn po meczu nie zaakceptuje nowego wyzwania. W wiadomości należy zawrzeć czas i miejsce spotkania oraz nazwy obu zespołów.
  16. W przypadku braku drużyny w godzinę wyznaczonego spotkania, zespół musi poczekać na rywali 10 minut.(chyba, że kapitan zadzwoni* i poinformuje o ewentualnym spóźnieniu). Po upływie kolejnych 5 minut, gdy na boisku nie będzie przedstawicieli zespołu rywala, drużynie należy się walkower.

*O czym należy niezwłocznie poinformować Ambasadora opiekującego się daną ligą.

  1. Jeżeli kapitan przez pewien czas nie jest w stanie pełnić swojej funkcji powierza ją wice-kapitanowi i uprzedza o tym fakcie opiekuna danej ligi, wice-kapitan jest czasowo dodany do odpowiedniej grupy kapitanów.
  2. Jeżeli drużyna nie spełni wymogu regulaminu i zostanie przesunięta na ostatnie miejsce z końcem sezonu a przez to ktoś kto nie utrzymał się na boisku utrzymuje się przy tzw. "zielonym stoliku" rozgrywa baraż z najlepszą drużyną(najlepszy bilans) z niższej ligi która awansu nie wywalczyła.
  3. Jeżeli miasto Katowice uzyska 7 przepustek na Mistrzostwa Polski to jedna przepustka zostanie przeznaczona na turniej w którym wezmą udział mistrzowie niższych lig oraz pierwsza drużyna która nie wywalczyła w I lidze miejsca premiowanego przepustką a także wyróżniające się sportowo drużyny w trakcie sezonu, maksymalna ilość drużyn wynosi 12.
  4. Ambasador ma prawo skontrolować w każdej chwili i według własnego uznania czy dany mecz się odbył na podstawie danych zamieszczonych w serwisie Playarena.pl.
  5. Drużyny rozpoczynające mecze o godzinie 18:00 są zobowiązane ustawić bramkę na swojej połowie boiska, natomiast drużyny kończące grę o 22:00 zobowiązane są do zniesienia bramek w wyznaczone miejsce po zakończeniu meczu.
     

§6 Przepisy gry

  1. O ilości osób występujących na boisku w danym meczu decydują kapitanowie obu drużyn zainteresowanych, z zastrzeżeniem, że:
  1. W rozgrywkach 1 i 2 ligi obowiązuje tylko system 1+5 (bramkarz i pięciu zawodników w polu). Nie jest dopuszczalne odstępstwo od powyższej reguły. Jej naruszenie skutkuje walkowerem na korzyść zespołu gości.
  2. W ligach niższych niż 1 i 2 liga możliwa jest gra dostępnymi na stronie systemami(od 1+4 do 1+8).
  3. Wybór systemu gry należy do gospodarza.
  4. W razie nie poinformowania kapitana drużyny przeciwnej na 24 godziny przed meczem o wyborze systemu gry drużyny rozgrywają spotkanie systemem 1+5.
  1. Piłka: rozmiar 5
  2. Czas gry : 2x25 minut lub w lidze od 3 do niższej po ustaleniu przez kapitanów.
  3. Rzut od bramki wykonywany jest nogą lub ręką
  4. Rzuty z autu wykonywane są nogą.
  5. Gra bez „spalonego”.
  6. Wślizgi są niedozwolone
  7. Zmiany hokejowe za bramką.
  8. Mecze przebiegają bez udziału sędziów. Osobami decydującymi są dwaj kapitanowie.
  9. „Gospodarz” ma prawo wystąpić o obecność sędziego/Ambasadora na 48 godzin przed rozpoczęciem spotkania. W przypadku, gdy prośba kapitana „Gospodarzy” zostanie rozpatrzona pozytywnie sędzia/Ambasador stają się rozjemcami spotkania.
  10. Podczas wykonywania stałych fragmentów gry zawodnicy drużyny przeciwnej muszą znajdować się przynajmniej w odległości 5 metrów od piłki (min. 6 normalnych kroków).

a. Drużyna, której zawodnik został sfaulowany nie ma obowiązku czekania na przygotowanie się do gry zespołu przeciwnego. W przypadku zgody drużyny poszkodowanego na ustawienie muru przez bramkarza rywali, do czasu potwierdzenia jego gotowości nie można rozpocząć gry.

  1. Nie stawienie się drużyny na czas rozpoczęcia meczu oznacza walkower na korzyść drużyny przeciwnej. Dopuszczalne jest 10 minutowe spóźnienie.
  2. Pozostałe przepisy zgodne z przepisami PZPN, FIFA oraz UEFA.
  3. O miejscu w tabeli decydują:

- Punkty zdobyte w lidze

W przypadku takiej samej liczby punktów:

- Mecz/e bezpośredni
- Bilans bramkowy.

W tym przypadku priorytet ma tabela przedstawiona przez ambasadora, aniżeli ta widniejąca w systemie.

  1. W przypadku meczy o stawkę, lub takich które powinny posiadać rozjemcę, Ambasadorzy Ligi mają możliwość wydelegować rozjemcę w postaci sędziego na dany mecz. Drużyny mają prawo do odmowy sędziego tylko w przypadku gdy zgodzą się na to obydwie drużyny. W tym przypadku obecny sędzia przejdzie na inne boisko.
  2. W     meczach    w     których     uczestniczy    sędzia,    obowiązują    kary     minutowe    za    kartki
  • żółta kartka - 2 min kary, zawodnik może wrócić do gry wcześniej w przypadku utraty bramki przez zespół.
  • Czerwona kartka - wykluczenie z gry oraz 5 min gry w osłabieniu. Po utracie bramki nie można uzupełnić składu oraz zawodnik ukarany nie może kontynuować spotkania. Po upływie 5 min drużyna może uzupełnić skład nowym zawodnikiem z ławki.
  • Druga żółta kartka - to w konsekwencji czerwona oraz zasady zgodnie z punktem odnośnie czerwonej kartki.
     

§7 Walkowery

  1. Weryfikacja zawodów jako walkower oznacza weryfikację wyniku meczu na 5:0 na niekorzyść ukaranego zespołu.
  2. W przypadku niemożności stawienia się na meczu kapitan zespołu, który nie zjawi się na spotkaniu ma obowiązek poinformować o tym telefonicznie kapitana zespołu rywala najpóźniej 2 godziny przed początkiem spotkania. Brak poinformowania rywala o tym fakcie będzie skutkował karą odjęcia 5 punktów. (Spotkania, w których zespół zostaje ukarany walkowerem nie wliczane są do ilości rozegranych spotkań, natomiast otrzymany walkower liczy się do puli rozegranych meczów - dotyczy 1i 2 ligi)
  3. Zespół biorący udział w rozgrywkach może oddać, lub zostać ukarany w ciągu sezonu 2 walkowerami. Trzeci Walkower kończy się degradacją do 3 ligi.
  4. Każdy walkower ma być wpisany do systemu za pomocą opcji „zażądaj” lub „oddaj” mecz walkowerem. W innym przypadku jest uznany jako błędne uzupełnienie protokołu.
  5. Oddanie meczu Walkowerem powoduje karę - 1 pkt w tabeli.
     

§8 Kary

  1. Każdy przejaw agresji karany może skutkować usunięciem z ligi. W przypadku zgłoszenia takiej sytuacji Ambasadorom, oni podejmują decyzję o konsekwencjach. Wszelkie przypadki naruszenia nietykalności cielesnej zawodników powinny zostać zgłoszone organom ścigania.
  2. Każde niesportowe zachowanie ze strony któregokolwiek z zawodników będzie skutkowało ukaraniu go w sposób adekwatny do przewinienia.
  3. Każde oszustwo karane jest -5 pkt. w tabeli.
  4. Dopuszcza się również zawieszenie danej drużyny po konsultacjach wewnątrz ambasadorskich.
  5. Za brak uzupełnienia formularza meczowego do 7 dni , drużyna karana jest 1 punktem, a wypełnienie z ewidentnymi błędami(brak strzelców itd.) jest równoznaczne z odjęciem punktu.
  6. Brak utworzonego wyzwania meczowego na stronie playarena.pl tj. brak akceptacji wyzwania przez drużynę która została „wyzwana” , otrzymuje karę -1 pkt. W przypadku braku wyzwania przez oba zespoły, mecz zostaje traktowany jako obustronny Walkower traktowany jako 0 pkt dla jednego jak i drugiego zespołu.
  7. Zabronione jest granie meczy o tzw. „Podwójną stawkę” lub „Meczów za 6 pkt”.
  8. Drużyna, która składa propozycję rozegrania jednego meczu o tzw. „Podwójną stawkę” lub „Mecz za 6pkt” świadomie łamie regulamin Playareny („Dopuszczalne jest granie dwóch meczy ligowych dziennie, lecz z różnymi przeciwnikami”). Drużyna składająca propozycje rozegrania takiego meczu zostaje ukarana -5pkt w tabeli ligowej. O zaistniałym fakcie należy niezwłocznie (nie później niż 72 godziny od złożonej propozycji) powiadomić Ambasadora odpowiedzialnego za daną ligę.
  9. Drużyna, która zgadza się na rozegranie jednego meczu o tzw. „Podwójną stawkę” lub „Mecz za 6pkt” świadomie łamie regulamin Playareny („Dopuszczalne jest granie dwóch meczy ligowych dziennie, lecz z różnymi przeciwnikami”). Drużyna ta zostaje ukarana -3pkt w tabeli ligowej.
  10. Drużyny, które rozegrały jeden mecz o tzw. „Podwójną stawkę” lub „Mecz za 6pkt” świadomie łamie regulamin Playareny („Dopuszczalne jest granie dwóch meczy ligowych dziennie, lecz z różnymi przeciwnikami”). Zostają one ukarane natychmiastową degradacją do najniższej klasy rozgrywkowej jak i również wykluczone z „Pucharu Katowic Liga Nike Playarena” w sezonie 2017/2018 i w sezonie 2018/2019.
  11. Jeżeli dochodzi do sytuacji uszczerbku na zdrowiu i kapitan lub zawodnik drużyny poszkodowanej domagają się wyciągnięcia konsekwencji wobec sprawcy/sprawców – nad decyzją o ewentualnej karze prowadzą dyskusję osoby z tzw. Rady Ligi (wybrani kapitanowie + opiekun ligi) i to oni podejmują ostateczną decyzję. W najgorszym wypadku może dojść do wydalenia ze struktur ligi.
  12. W przypadku zaniedbania ze strony drużyn punktu §5 pkt 25, drużyna może zostać ukarana ujemnym punktem.


§9 1 liga

  1. Liga liczyć może maksymalnie 16 zespołów.
  2. W 1 lidze obowiązuje terminarz na zasadach z pkt. §5 3. oraz limit spotkań w ciągu sezonu.
  3. Każda drużyna ma obowiązek rozegrać 30 spotkań rozpisanych wg terminarza do 30 maja.
  4. W przypadku, gdy liga zostaje zmniejszona w trakcie sezonu, ilość spotkań zostaje zmniejszona proporcjonalnie do zmniejszenia się liczebności drużyn.
  5. Drużyny z miejsc 16,15 oraz 14 baraż na koniec sezonu spadają do2 ligi.
  6. Drużyna z 1 miejsca uzyskuje tytuł mistrza Katowic oraz ma zagwarantowany start na Mistrzostwach Polski oraz rozstawienie.
  7. Kolejne drużyny w tabeli mogą uzyskać prawo gry na Mistrzostwach Polski w zależności od przydzielonych przepustek.
  8. Jeżeli drużyna A nie spełni wymogu regulaminu odnośnie limitu i zostanie przesunięta na ostatnie miejsce z końcem sezonu a przez to ktoś (drużyna B) kto nie utrzymał się na boisku utrzymuje się przy tzw. "zielonym stoliku", to drużyna B rozgrywa baraż z najlepszą drużyną(najlepszy bilans) z niższej ligi która awansu nie wywalczyła.
  9. W sezonie 2018/2019 docelowo 1 liga ma składać się z 16 drużyn.
  10. Miesiące, w których obowiązuje terminarz: wrzesień, październik, listopad, grudzień, marzec, kwiecień, maj.
  11. Przekładanie spotkań - Każdej drużynie na rundę przypada 1 możliwość wzięcia tzw. „Jokera”, aby móc przełożyć mecz bez podawania przyczyny, lecz musi zostać to zgłoszone do soboty 23:59. Wszystkie zgłoszenia w dniu niedzielnym odnośnie braku udziału w meczu są weryfikowane jako Walkower, lub drużyna zjawi się w okrojonym składzie aby uniknąć Walkowera.
  12. Mecze przełożone przez „Jokera” muszą być rozegrane maxymalnie do 03.06.2018r. natomiast mecze przełożone za zgodą rywala muszą zostać rozegrane do maxymalnie miesiąca czasu od dnia meczu z kolejki, lecz nie później niż do 17.12.2017r. Zasada tyczy się zarówno 1, jak i 2 ligi.
  13. W przypadku gdy nie uda się danym drużynom rozegrać meczu do 17.12.2017r. wszystkie spotkania zaległe zostaną zweryfikowane jako obustronny walkower.


§10 2 liga

  1. Każda liga może składać się z maksymalnie 8 zespołów.
  2. Liga rozgrywana jest systemem „mecz i rewanż” według terminarza na zasadach z pkt. §5 3.
  3. W przypadku, gdy liga zostaje zmniejszona w trakcie sezonu, ilość spotkań zostaje zmniejszona proporcjonalnie do zmniejszenia się liczebności drużyn. Ambasador może zdecydować o zwiększeniu ilości spotkań pomiędzy zespołami.
  4. Każda drużyna zobligowana jest do rozegrania wszystkich 28 spotkań w czasie sezonu.
  5. Jeżeli drużyna A nie spełni wymogu regulaminu odnośnie limitu i zostanie przesunięta na ostatnie miejsce z końcem sezonu a przez to ktoś (drużyna B) kto nie utrzymał się na boisku utrzymuje się przy tzw. "zielonym stoliku", to drużyna B rozgrywa baraż z najlepszą drużyną(najlepszy bilans) z niższej ligi która awansu nie wywalczyła.
  6. Ilość awansujących i spadających drużyn może ulec zmianie w ciągu trwania sezonu. Zawodnicy zostaną o tym poinformowani.
  7. Miesiące, w których obowiązuje terminarz: wrzesień, październik, listopad, grudzień, luty, marzec, kwiecień, maj.
  8. W sezonie 2018/2019 docelowo II ligi mają być 8 zespołowe.
     

§11 3 liga i niższe

  1. Każda drużyna musi rozegrać minimum 1 mecz w miesiącu ( nie dotyczy grudzień, styczeń, luty) Brak rozegranego minimum będzie skutkowało usunięciem z ligi.
  2. Po rozegraniu 10 meczów przed końcem roku za każdy kolejny drużyna otrzymuje 1 dodatkowy pkt. Po rozegraniu 23 meczów za każdy kolejny drużyna otrzyma dodatkowy 2pkt.
  3. Mecz ma być rozegrany na boisku które widnieje w protokole meczowym. Zmiana może nastąpić tylko po wcześniejszym powiadomieniu ambasadora. Konsekwencją samowolnej zmiany miejsca będzie 1 ujemny pkt.
  4. Drużyna ma prawo raz na rundę (2 razy w sezonie) odmówić meczu innej drużynie. W przypadku ponownej odmowy interweniuje ambasador.
  5. Każda agresja będzie karana. 3 uzasadnione skargi przeciwnych drużyn będą skutkowały usunięciem z ligi.

 

powrót do listy

Komentarze

Brak komentarzy
Jeżeli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany. Zaloguj
Advertisement