Ligowe
Dodany: Komentarzy: 4

Internetowa walka pruszkowskich zespołów rozpoczęta na dobre

Nie samymi "igrzyskami" Pruszków żyje. Zacięta walka, piękne bramki, wspaniałe parady to tylko część tego, co dzieje się w pruszkowskiej Lidze Nike Playarena. Jak wiemy, media społecznościowe wdarły się do naszego życia na dobre, a ich zasięg jest coraz większy. Towarzyszą nam codziennie. W pracy, szkole, domu i również na boiskach. Najpopularniejszym portalem od pewnego czasu jest Facebook. Gdyby był państwem, byłby trzecim pod względem zaludnienia. W pewnym sensie dopadł także nas, naszych braci, siostry, ojców i matki. Dopadł również Playarenę, dzięki czemu liga zyskuje na popularności, poprawia się komunikacja między kapitanami i zawodnikami, a każdy z nas ma fantastyczne narzędzie, pozwalające na uzyskiwanie coraz większej popularności.
 

Fanpage sposobem na kontakt z fanami

Wraz ze wzrostem zainteresowania danym zespołem rośnie liczba jego fanów. Jak sprawić, by fan naszej drużyny wiedział, kiedy gramy mecz, jeśli jest dla nas anonimowy? Co zrobić? Gdzie znaleźć taką informację? Rozwiązania są oczywiście dwa - strona www.playarena.pl lub…  fanpage na Facebooku. Wiele drużyn poszło właśnie tym tropem, dzięki czemu mamy dodatkowe miejsce do wykazania się i stoczenia rywalizacji. W ten sposób strony pruszkowskich drużyn rozwijają się wraz z rozwojem ligi, a my obserwujemy bardzo ciekawy oraz zadowalający trend przekazywanych informacji. Swego rodzaju prekursorem, jeśli chodzi o działania na Facebooku, była drużyna WPR Division, której fanpage na samym starcie rozgrywek zdecydowanie się wyróżniał. Mogliśmy zaobserwować na nim zdjęcia ze spotkań, aktualne informacje oraz zapowiedzi spotkań wraz z grafikami, co po dziś dzień jest unikatowym rozwiązaniem, dodającym swego rodzaju prestiżu każdemu ze starć. Chwilę później pojawił się fanpage ekipy FC Proskowo, na którym również działo się bardzo wiele. Strona była prowadzona w sposób nieszablonowy, ciekawy i oryginalny, a potem…


Ekipy z Pruszkowa korzystają z Facebooka

A potem poszło już z górki. W Pruszkowie powstawało coraz więcej drużyn i fanpage'ów, a każda z nich wdrażała coraz to nowsze rozwiązania. WPR nie spuścił z tonu, Proskowo trzyma poziom, ale świat nie kończy się na tych dwóch teamach. Gdybyśmy mieli zrobić klasyfikację stron dla fanów, wyglądałaby ona bardzo podobnie jak tabela 1 ligi. Mielibyśmy tam WPR Division, Atletico de Pruszków, Barcę Pruszków, FC Proskowo oraz będący w piłkarskiej tabeli troszkę niżej Huragan Komorów. To oczywiście nie wszystko, ale jak każdy, kto prowadził kiedyś taką stronę, wie, nie jest to łatwe. Czołówkę gonią Komorów Boars, Al- Pruszków czy GADP Pruszków. Co więcej, rozwija się również drugi poziom naszych rozgrywek, z którego aktywnie na Facebooku działa Puszcza Pruszków. Ta wiekowo młoda drużyna rozwija się więc nie tylko piłkarsko.


Skąd pomysł na połączenie futbolu z Facebookiem?

Zapewne pojawia się w wielu z Waszych umysłach pytanie "Skąd taki temat? Co ma Facebook do gry w piłkę nożną?". Po części odpowiedź znajduje się na wstępie tego artykułu, ale jest jeszcze inna najistotniejsza kwestia. Tak jak wspomnieliśmy, portale społecznościowe towarzyszą nam w codziennym życiu. Aplikacje tego typu mamy w telefonach, tabletach czy komputerach. Dzielimy się naszymi statusami, nową pracą czy też muzyką. Każdy nasz "like" jest widoczny dla naszych znajomych. Warto chwalić się też na Facebooku osiągnięciami swojej drużyny, ponieważ im więcej osób będzie wiedziało, czym jest Playarena, tym szybciej i mocniej będziemy się rozwijać. Przeciętny zasięg pisanych przez nas postów to ok. 400 wyświetleń (dane dla stron z liczbą ok. 100 polubień), a często pojawiają się one nawet na tablicach osób, których nie mamy w gronie znajomych. Jeśli jeden procent z tych osób dołączy do naszej społeczności, będziemy mogli liczyć na kolejne zespoły, ligi oraz większe możliwości nie tylko związane z rozgrywkami. Każdy z Was ma bowiem ciągły wpływ na rozwój rozgrywek i to nie tylko dzięki ciężkiej pracy na boisku!

 

powrót do listy

Komentarze

Dawid Szeluga
+
1
/
-
0
ponad 8 lata temu

https://www.facebook.com/GADPwpr?fref=ts Posty: 8 kwietnia, 25 kwietnia, 26 kwietnia, 3 maja etc. WPR jest dużo bardziej aktywny. o to zazwyczaj chodzi w ocenie aktywności i tworzeniu popularności. Social Media, to bardzo rozbudowana dziedzina i uwierz, że dane, które posiadałem odnośnie oceny fanpage, były z wiarygodnego źródła , nie korzystałem tylko ze swoich spostrzeżeń, ale i z portali specjalistycznych oceniających działania stron nie tylko facebookowych, ale i takich normalnych www. Dane, które były brane pod uwagę to: aktywność, dostępność postów, wejścia, zasięg i inne statystyki, które prowadzone są na stronach facebooka. Od momentu, w którym WPR zaczynał działać widać zdecydowany progres wśród stron, ich sposób działania, odwiedzalność i skuteczność. Jest dużo stron udostępniających takie statystki, z czego mniej więcej 90% ma płatne dogłębne statystyki jak te. Cieszę się, że poruszyłeś ten temat, jeśli posiadasz jeszcze jakieś pytania chętnie odpowiem.

Kamil Zalewski
+
1
/
-
0
ponad 8 lata temu

GADP nie działa aktywnie ?

Dawid Szeluga
+
0
/
-
0
ponad 8 lata temu

Miałem na myśli aktywnie działające strony.

Kamil Zalewski
+
1
/
-
0
ponad 8 lata temu

Prekursorem była strona GADP Pruszków. To dopiero po naszej stronie zaczęły powstawać nowe ;)

Jeżeli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany. Zaloguj
Advertisement