
Warszawa: Mamy nowy regulamin rozgrywek
Po wielodniowych i bardzo zażartych dyskusjach, warszawscy Ambasadorowie Playarena w końcu doszli do konsensusu i z dumą przedstawiają nowy, poprawiony regulamin Ligi Nike Playarena w Warszawie. Mamy nadzieję, że nowy zbiór zasad poradzi sobie z większością problemów, które pojawiały się dotychczas w naszej lidze.
REGULAMIN WARSZAWSKICH ROZGRYWEK
§1
Postanowienia ogólne
1. Każdy zawodnik zgłoszony do rozgrywek zobowiązany jest do prawidłowego uzupełnienia profilu zawodnika w serwisie www.playarena.pl poprzez:
- podanie prawdziwych danych osobowych,
- dodanie swojego zdjęcia z widoczną twarzą, bez użycia żadnych filtrów.
2. Drużyny, w których zapisani będą zawodnicy nie spełniający wymienionych w pkt 1. wymagań, będą banowane do momentu, gdy wszyscy zawodnicy tego zespołu nie będą mieć prawidłowo uzupełnionych profili. Po miesiącu drużyna zostanie usunięta z rozgrywek, jeśli nie spełni tych wymagań.
3. Zgłoszenie do rozgrywek jest równoznaczne z zaakceptowaniem regulaminu i przepisów gry w rozgrywkach Ligi Nike Playarena w Warszawie
4. Każda drużyna musi wytypować swojego kapitana, który:
- ma prawo do zgłoszenia i wycofania drużyny z rozgrywek,
- jest odpowiedzialny za zachowanie się drużyny zarówno podczas meczu, jak i przed jego startem oraz po jego zakończeniu. W przypadku zachowań nie fair play, drużyna zostanie ukarana,
- jest odpowiedzialny za kontakt z Ambasadorami w celu otrzymywania aktualnych informacji związanych z kwestiami organizacyjnymi.
5. Za kibiców odpowiada dana drużyna. Jeśli sympatycy danego zespołu zakłócają spokój rozgrywek, Ambasadorowie mają prawo nałożyć na drużynę karę nawet w postaci wykluczenia z rozgrywek.
6. Ambasadorowie nie zapewniają uczestnikom rozgrywek ubezpieczenia NNW. Każdy zawodnik gra na własną odpowiedzialność.
7. Kibice i zawodnicy są zobowiązani do przestrzegania regulaminu obiektu, na którym są rozgrywane mecze.
8. Ambasadorowie mają prawo podjąć decyzję o wykluczeniu danej drużyny z rozgrywek Ligi Nike Playarena w Warszawie w przypadku :
- wybitnie niesportowego zachowania zawodników i osób związanych z drużyną przed, w czasie i po meczu,
- notorycznego łamania postanowień regulaminu Ligi Nike Playarena w Warszawie.
9. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wykorzystania wizerunku zawodników grających w lidze dla celów marketingowych.
§2
Zasady rozgrywek
1. Każda drużyna może przystąpić do rozgrywek w dowolnym momencie trwania sezonu. Nowopowstała drużyna automatycznie zostaje dopisana do najniższej klasy rozgrywkowej, gdzie drużyny są weryfikowane pod względem poprawności danych, a następnie przenoszone do odpowiedniej ligi.
2. Sezon 2014/2015 rozpoczyna się 01.08.2014 roku i kończy się 30.06.2015 roku o godzinie 23:59. Po upływie tego terminu nie można już rozgrywać meczów ligowych w ramach Ligi Nike Playarena w Warszawie.
3. Wszystkie mecze umówione po wymienionym w pkt 2. terminie zostaną anulowane przez Ambasadorów Rozgrywek.
4. Każdy zawodnik może być członkiem maksymalnie 2 drużyn, na różnych poziomach rozgrywek, o czym musi poinformować Ambasadorów odpowiedzialnych za obie ligi. Liczba zawodników w zespole z wyższego poziomu rozgrywkowego nie może przekraczać 5 osób, grających w dwóch drużynach jednocześnie,
5. Kapitan ma 14 dni od dnia założenia drużyny na uzupełnienie składu i rozegranie pierwszego meczu ligowego. W przypadku gdy nie wywiąże się z tego obowiązku, drużyna zostanie usunięta z rozgrywek.
6. W Lidze Nike Playarena nie ma tradycyjnego terminarza spotkań. Drużyny same decydują, kiedy i z kim zagrają w danym momencie.
7. W 1. lidze rewanż można rozegrać dopiero, gdy przekroczony zostanie próg 15 meczów, a przerwa między dwoma meczami tych samych drużyn musi wynieść co namiesiąc.
8. Nieaktywna drużyna charakteryzuje się następującymi cechami, które jednak nie muszą występować łącznie, by uznać drużynę za nieaktywną:
- drużyna rozegrała mniej niż 2 spotkania przez ostatnie 30 dni,
- drużyna nie wykazuje chęci gry - notorycznie odmawia podjęcia wyzwania do meczu z inną drużyną danej ligi. W przypadku odmawiania gry przez 3 tygodnie, kapitanowie mogą skontaktować się z Ambasadorem, który będzie pełnić w tej sytuacji funkcję mediatora.
9. Nieaktywna drużyna może zostać zawieszona/zbanowana przez Ambasadora. Zawieszona drużyna nie może rozgrywać meczów ligowych od momentu zbanowania:
- Kapitan zawieszonej drużyny ma 7 dni na wyjaśnienie nieaktywności swojej drużyny. W przypadku wyrażenia chęci dalszej gry w lidze, Ambasador może warunkowo odwiesić drużynę, czyli przywrócić ją do rozgrywek. Przywrócona drużyna ma jednak obowiązek rozegrania meczu ligowego w ciągu 7 dni od daty przywrócenia do rozgrywek.
- Ambasador ma prawo usunąć z ligi drużynę nieaktywną w przypadku braku wyjaśnień w przeciągu regulaminowych 7 dni bądź w przypadku braku rozegranego spotkania w ciągu tygodnia od deklaracji chęci dalszej gry. Wyjątkami od tego punktu są wakacje (01.07 - 31.08) oraz okres zimowy (01.12 - 28/29.02) bądź wcześniejsze zgłoszenie planowanego braku aktywności Ambasadorowi.
10. Każda drużyna może w ciągu jednego dnia rozegrać maksymalnie dwa mecze ligowe, jednakże w tym samym dniu nie można rozegrać dwóch meczów ligowych z tą samą drużyną. Wszystkie rozegrane mecze ponad tą normę zostaną anulowane przez Ambasadora.
11. Szczegółowe zasady gry (boisko, liczba osób, czas gry) ustala gospodarz danego podczas rzucania wyzwania. Boisko musi znajdować się na terenie miasta st. Warszawy.
12. Każda drużyna ma obowiązek rozegrania 3 meczów miesięcznie (nie dotyczy okresu wakacyjnego i zimowego). Jeżeli drużyna w pierwszym miesiącu nie rozegra 3 meczów, a rozegra np. 2, to w drugim miesiącu musi rozegrać 4 mecze, nadrabiając mecz zaległy. Jeżeli po drugim miesiącu ilość meczów nie będzie równa 6, drużyna zostanie usunięta.
13. O pozycji w tabeli decyduje większa liczba zdobytych punktów. W przypadku równej liczby punktów o wyższej pozycji w tabeli decyduje:
- wynik bezpośrednich spotkań pomiędzy zainteresowanymi drużynami (w przypadku więcej niż 2 drużyn mała tabela),
- bilans zdobytych/straconych bramek,
- większa ilość zdobytych bramek,
- w ostatniej kolejności bierzemy pod uwagę ilość meczów rozegranych.
14. Na wprowadzenie wyniku drużyny mają czas do północy siódmego dnia po zakończeniu meczu. Specjalny licznik w szczegółach danego meczu odmierza pozostały do wykonania tej czynności czas.
- Wprowadzanie wyniku po zakończonym meczu składa się z jednej lub dwóch rund głosowania.
- W przypadku gdy w żadnej z obydwu rund kapitanowie nie dojdą do konsensusu, o wyniku zadecyduje Ambasador po wcześniejszej konsultacji z kapitanami obu zespołów.
- W przypadku wysłania wyniku przez jednego z kapitanów i braku jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony drugiego kapitana w wyznaczonym do wprowadzenia wyniku czasie, wynik zaproponowany zostanie wpisany do tabeli i uznany za ostateczny wynik meczu.
15. Po każdym meczu kapitanowie drużyn uzupełniają obecność zawodników swojej drużyny podczas meczu. Uzupełnienie tych danych następuje w formularzu ustalania wyniku meczu. Tylko zawodnicy faktycznie grający w danym meczu powinni otrzymać „obecność” od kapitana i tym samym uzyskać indywidualne punkty zawodnika. W przypadku notorycznego nie uzupełniania formularza drużyna zostanie ukarana punktami ujemnymi.
16. W meczu ligowym wystąpić mogą tylko i wyłącznie zawodnicy zapisani do grającej drużyny. Przed każdym meczem kapitanowie drużyn mają prawo wyjaśnić ewentualne wątpliwości dotyczące udziału określonych zawodników w meczu.
- Jeśli kapitan drużyny A podejrzewa, że wśród zawodników drużyny B znajduje się zawodnik nieuprawniony do gry, wówczas kapitan drużyny A powinien powiadomić o tym kapitana drużyny B, którego obowiązkiem jest wyjaśnienie niejasności.
- Jeśli drużyna A zauważy przed meczem, że w składzie drużyny B gra zawodnik nieuprawniony, to drużyna A powinna opuścić boisko i zgłosić sprawę do Ambasadora w celu przyznania jej walkowera. Drużyna A nie będzie mogła domagać się oddania meczu walkowerem, jeśli sprawę ewentualnego uczestniczenia w meczu zawodnika nieuprawnionego zgłosi Ambasadorowi dopiero po rozegraniu meczu - nie sygnalizując problemu wcześniej.
- Ambasador Rozgrywek może ukarać daną drużynę minusowymi punktami, gdy problem z niezapisanymi zawodnikami nasila się i jest notoryczny.
- Ambasador Playarena będąc na meczu i widząc, że drużyna B gra z nieuprawnionymi zawodnikami, a kapitan drużyny A nie ma pojęcia o tym fakcie, bo nie zna drużyny rywali ma prawo przyznać walkowera na korzyść drużyny A tuż po spotkaniu.
17. Jeżeli z rozgrywek w trakcie sezonu zostanie usunięta drużyna, to:
- w przypadku rozegrania mniej niż 50% meczów, punkty zdobyte przez inne drużyny z tym rywalem punkty za te spotkania zostaną anulowane,
- jeżeli drużyna rozegra minimum 50% meczów to w tabeli nie zachodzą żadne zmiany.
18. Zawodnik ma prawo zmienić drużynę tylko w trakcie letniego (01.07 - 31.08) lub zimowego (01.12 – 28/29.02) okienka transferowego. Poza okienkiem, może raz w sezonie zgłosić się z prośbą do Ambasadora o zmianę drużyny w wyjątkowych okolicznościach.
19. Nie ma możliwości wypożyczania zawodników.
20. Każda drużyna ma prawo anulować spotkanie maksymalnie na 48 godziny przed jego rozpoczęciem. W przypadku odwołania meczu kapitanowie muszą powiadomić o tym fakcie Ambasadorów.
21. W przypadku umówienia spotkania ligowego, gdy wyzwanie nie zostało zaakceptowane na czas, drużyny mające wystąpić w tym meczu mają obowiązek poinformowania o tym fakcie Ambasadora przed meczem SMS-em, aby uniknąć sytuacji, że któraś z drużyn po meczu nie zaakceptuje nowego wyzwania.
22. Protesty dotyczące rozegranego meczu mogą być złożone Ambasadorowi najpóźniej 24 godziny od zakończenia spotkania.
23. Jeżeli do Ambasadorów wpłynie wnioseko zmianę kapitana od minimum 75% składu drużyny, Ambasadorowie mogą sprawę rozpatrzyć i podjąć ewentualną decyzję poprzez wewnętrzne głosowanie.
24. W poziomach rozgrywkowych poniżej 1. ligi każda drużyna ma możliwość rozegrania 3 meczów z jedną drużyną.
25. Istnieje możliwość awansu do wyższej ligi w przypadku, gdy:
- zwolniło się miejsce ligę wyżej,
- drużyna jest liderem swojej ligi,
- drużyna wykazuje się aktywnością.
26. Jeżeli jest możliwość dla drużyny z niższej ligi do awansu ligę wyżej, Ambasador za zgodą kapitana tej drużyny może tego dokonać. Tym samym drużyna podejmuje wszelkie ryzyko związane z możliwym spadkiem.
27. Jeżeli w ciągu okienka transferowego, skład drużyny zmieni się minimum w 75%, drużyna taka zostaje przeniesiona do najniższej ligi.
§3
Postanowienia końcowe
1. Każdy uczestnik jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym regulaminem i przestrzegania go podczas rozgrywek.
2. Ambasadorowie mają pełne i wyłączne prawo do swojej interpretacji niniejszego regulaminu.
3. Ambasadorowie zastrzegają sobie prawo do dokonania zmian w regulaminie, jeśli uznają to za stosowne.
4. Ambasadorowie nie ponoszą odpowiedzialności prawnej za udział w rozgrywkach osób chorych i wynikające z tego powodu wypadki oraz za skutki wypadków w czasie gry.
5. Ambasadorowie nie ponoszą żadnej odpowiedzialności prawnej za wypadki oraz skutki wypadków podczas trwania rozgrywek.
6. Ambasadorowie nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione na terenie obiektów sportowych.
Komentarze
Sebastian Sitek
+
0
/
-
0
ponad 10 lata temu
W końcu jasno określone zasady i chzb nie będzie walić w chuja