Regulamin rozgrywek w Sosnowcu na sezon 2024/2025
Poniższe zapisy mają nam wszystkim pomagać w umawianiu meczów i zgrabnym przeprowadzeniu sezonu. Celem nadrzędnym Ambasadorów jest zawsze to, by drużyny rozgrywały możliwie najwięcej spotkań. Szukamy zatem rozwiązań kompromisowych wszędzie, gdzie jest to możliwe. Jednocześnie, tegoroczny terminarz tygodniowy został przygotowany w taki sposób, żeby ograniczyć możliwość unikania spotkań - co koniec końców psuje zabawę wszystkim zaangażowanym drużynom.
REGULAMIN ROZGRYWEK LIGOWYCH
PREAMBUŁA
Nie ma prawdziwej piłki nożnej bez postawy Fair Play. Honor, ambicja, wytrwałość i szacunek - to fundamenty na których stoi sport, który wszyscy kochamy. To właśnie te wartości i wy wszyscy, którzy się nimi kierujecie na boisku, zmieniają pustą piłkę w bijące serce, za którym na boisko wybiegają miliony. Niech żyje Socca!
SPIS TREŚCI
ADMINISTRACJA
Art. 1. Administrator
UCZESTNICTWO W ROZGRYWKACH
Art. 2. Warunki uczestnictwa
Art. 3. Zapisy do rozgrywek
Art. 4. Opłaty za uczestnictwo
Art. 5. Rezygnacja z uczestnictwa w rozgrywkach
ZASADY GRY SOCCA
Art. 6. Ogólne reguły dyscypliny
Art. 7. Przepisy gry na boisku
DRUŻYNA
Art. 8. Założenie drużyny
Art. 9. Warunki działania drużyny
Art. 10. Kapitan
ZAWODNICY
Art. 11. Profil zawodnika
Art. 12. Przynależność do zespołu
Art. 13. Zmiana zespołu
OGÓLNE PRZEPISY LIGOWE
Art. 14. System rozgrywek
Art. 15. Kolejność w tabeli
Art. 16. Tytuły i rotacja ligowa
Art. 17. Zasady awansów i spadków
Art. 18. Terminarze i aktywność
OGÓLNE PRZEPISY MECZOWE
Art. 19. System umawiania meczów
Art. 20. Mecze miesiąca
Art. 21. Organizacja i zasady rozgrywania spotkań
Art. 22. Baza Sędziów
Art. 23. Niestawienie się i odwołanie meczu
ROZGRYWKI U19
Art. 24. Najważniejsze informacje
SYSTEM WERYFIKACJI NARUSZEŃ REGULAMINU
Art. 25. System weryfikacji naruszeń regulaminu
Art. 26. Walkowery
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Art. 27. Postanowienia końcowe
ADMINISTRACJA
Art. 1. Administrator
1.1. Administratorem rozgrywek playarena.pl jest Polska Federacja Piłki Nożnej 6-osobowej ,,Playarena” z siedzibą przy Parkowej 25 we Wrocławiu.
1.2. Z Administratorem należy się kontaktować za pośrednictwem niżej wymienionych przedstawicieli:
Dawid Marasek - Główny Koordynator Rozgrywek,
Łukasz Zajm - Główny Administrator Rozgrywek.
1.3. W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania rozgrywek, Administrator korzysta z pomocy Wolontariuszy uczestniczących w Programie Ambasador w charakterze Ambasadorów miasta.
1.4. Szczegółowe informacje kontaktowe do lokalnych struktur::
https://playarena.pl/umbrella?city_id=136#contact
UCZESTNICTWO W ROZGRYWKACH
Art. 2. Warunki uczestnictwa
2.1. Warunkiem uczestnictwa w rozgrywkach playarena jest posiadanie konta (profilu) w serwisie playarena.pl i uprzednie zapisanie drużyny do rozgrywek w mieście odpowiadającym miejscu zamieszkania/pobytu zawodników.
a) Każdy zawodnik ma prawo posiadać tylko jedno konto w serwisie. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem konta należy zgłaszać do Głównego Administratora Rozgrywek.
b) Każdy użytkownik zarejestrowany w serwisie ma prawo założyć nową drużynę lub dołączyć do już istniejącego zespołu.
2.2. Zawodnicy biorący udział w rozgrywkach ligowych playarena.pl oświadczają, że posiadają ważne badania lekarskie zezwalające na udział w zawodach sportowych.
a) Organizator nie ponosi odpowiedzialności za udział w rozgrywkach osób chorych i wynikłe z tego wypadki
b) Organizator nie zapewnia ubezpieczenia NNW zawodnikom.
2.3. Umieszczając w swoim profilu dane osobowe, wizerunek lub jakiekolwiek inne treści, użytkownik:
a) Dobrowolnie wyraża zgodę na wgląd w te informacje przez innych użytkowników oraz Administratora.
b) Upoważnia Administratora do wykorzystania wymienionych informacji zgodnie z zapisami regulaminu serwisu.
c) Udziela Administratorowi prawa do nieodpłatnego wykorzystania i rozpowszechniania zamieszczonych treści, w szczególności wizerunków, w celu przygotowania wszelkiego rodzaju materiałów przez Administratora lub współpracowników Administratora na użytek Administratora.
d) Udziela Administratorowi prawa do udostępniania wybranych przez Administratora treści, danych i wizerunków za pośrednictwem stron trzecich (w szczególności mediów społecznościowych).
2.4. Użytkownik wyraża wolę rozwiązania umowy użytkowania portalu w przypadku braku zgody na przetwarzanie danych wymienionych w niniejszym regulaminie.
2.5. Główny Administrator Rozgrywek sprawuje nadzór i kontrolę nad wszelkimi procesami związanymi z ochroną danych osobowych.
Art. 3. Zapisy do rozgrywek
3.1. Rozgrywki playarena.pl dzielą się na kategorie wiekowe:
- OPEN: dla wszystkich zawodników niezależnie od wieku,
- U-19/U-18/U-17: dla zawodników, których wiek ogranicza zapis lokalnych rozgrywek
3.2. Zespoły zapisują się do udziału w rozgrywkach ligowych kontaktując się z Koordynatorem odpowiedzialnym za zapisy, pisząc na fanpage lokalnych rozgrywek, prywatnie lub wysyłając e-mail na adres zapisy@playarena.pl.
3.3. W treści wiadomości należy podać:
- Nazwę twojej drużyny,
- Miasto, w którym chcecie grać,
- Imię i nazwisko + numer telefonu do kapitana/managera/prezesa drużyny
Art. 4. Opłaty za uczestnictwo
4.1. Wpisowe do rozgrywek playarena.pl wynosi:
- 399 zł za rundę (1. Liga)
- 349 zł za rundę (każda niższa liga)
- 249 zł za sezon (U-19, U-18 i U-16)
4.2. Co roku w okresie letnich zapisów obowiązują promocje, gdzie przy płatności za dwie rundy z góry, drużyny uzyskują rabat do -100 zł lub -50 zł. Wszystkie aktualne informacje znajdują się na social mediach playarena.pl.
4.3. Płatność za pierwszą rundę musi być zrealizowana do 01 września 2024 roku.
4.4. Płatność za drugą rundę musi być zrealizowana do 01 stycznia 2025 roku.
Art. 5. Rezygnacja z uczestnictwa w rozgrywkach
5.1. Zespołowi, który wycofuje się lub został wycofany z rozgrywek w trakcie rywalizacji, nie przysługuje zwrot całości, bądź części wpisowej opłaty.
5.2. Zespoły, które wycofały się z rozgrywek w trakcie rywalizacji, mogą przystąpić do rozgrywek ponownie pod warunkiem:
a) Ponownego wniesienia wymaganych opłat
b) Rozpoczęcia rywalizacji od najniższego szczebla rozgrywek.
ZASADY GRY W SOCCA
Art. 6. Ogólne reguły dyscypliny
6.1. Spotkania rozgrywek playarnea.pl to część dyscypliny socca - sześcioosobowej odmiany piłki nożnej. Przepisy gry w socca ustala ISF (International Socca Federation) oraz PFS (Polska Federacja Socca).
6.2. Zespoły rozgrywają mecze w składach sześcioosobowych: pięciu graczy w polu + bramkarz. Całkowity skład drużyny na mecz to maksymalnie 12 osób. Kapitanowie mają prawo umówić się na modyfikację tego punktu za obopólną zgodą. Zespoły mogą grać w składach liczących nie mniej niż pięciu i nie więcej niż siedmiu zawodników (wliczając bramkarza). Informacja o modyfikacji punktu regulaminu musi pojawić się w wyzwaniu rzucanym za pośrednictwem strony playarena.pl.
6.3. Wymiary boiska i bramek są zależne od warunków zastanych na boisku umówionym na miejsce rozegrania spotkania. Poniższe wartości zostaną podane do celów informacyjnych:
a) Boisko piłkarskie programu Orlik 2012: szerokość 30 m., długość 62 m., wysokość słupka bramki 2 m., długość poprzeczki 5 m.
b) Boisko turniejowe playarena: szerokość: 26 m., długość 52 m., wysokość słupka bramki 2 m., długość poprzeczki 5 m. Zakres tolerancji każdego wymiaru murawy wynosi +/- 3 metry.
c) Boisko turniejowe Socca: szerokość 26 m., długość 52 m., wysokość słupka bramki 2 m., szerokość poprzeczki 4 m. Zakres tolerancji każdego wymiaru murawy wynosi +/- 3 metry.
6.4. Czas gry w rozgrywkach OPEN to 2 x 30 minut z 5 minutową przerwą. W rozgrywkach U-19, U-18 i U-16 czas gry wynosi 2 x 40 minut z 5 minutową przerwą. W turniejach stosuje się następujące czasy gry:
a) Mecz Mistrzostw Polski Playarena: 2 x 10 minut, z przerwą wyłącznie na zmianę stron.
b) Mecz turnieju Mistrzostw Świata SOCCA: 2 x 20 minut, z 5 minutową przerwą.
Art. 7. Przepisy gry na boisku
7.5. Zawodnicy grają w obuwiu piłkarskim zgodnym z regulaminem boiska, na którym rozgrywany jest mecz. Reguła nie podlega modyfikacji.
7.6. Zabroniony jest odbiór piłki z użyciem wślizgu oraz atakowanie wślizgiem piłki znajdującej się w posiadaniu przeciwnika lub gdy przeciwnik próbuje zagrać piłkę. Reguła nie podlega modyfikacji.
a) Bramkarz ma prawo do wykonania parady bramkarskiej z użyciem wślizgu wyłącznie we własnym polu karnym.
b) Zawodnik z pola ma prawo do zagrania wślizgiem, wyłącznie gdy nie następuje ryzyko kontaktu z przeciwnikiem (np. wślizg blokujący linię strzału, wślizg wykonany w celu utrzymania piłki w boisku).
c) Zawodnik wykonujący wślizg w celu wepchnięcia piłki do bramki lub wypchnięcia z okolic linii bramkowej, nie popełnia przewinienia, o ile nie doprowadzi do kontaktu z rywalem.
7.7. Nie obowiązuje przepis o spalonym.
7.8. Podczas wykonywania stałych fragmentów gry, zawodnicy drużyny przeciwnej muszą znajdować się przynajmniej w odległości 6 metrów od piłki.
7.9. Rzuty od bramki oraz rzuty z autu wykorzystywane są nogą.
7.10. Rzut karny w rozgrywkach playarena.pl wykonywujemy na zasadach przyjętych z Mistrzostw Świata Socca oraz ogólnopolskich turniejów playarena.pl.
- Rzut karny Socca: Po odgwizdaniu faulu, wszyscy zawodnicy obu drużyn ustawiają się poza połową boiska względem bramki, na którą rzut karny socca będzie wykonywany. Zawodnik wykonujący rzut karny socca startuje z piłką ze środka boiska i przeprowadza nie dłuższą niż 10 sekund akcję 1 na 1 z bramkarzem. Strzelec ma prawo dobijać strzały do momentu opanowania piłki przez bramkarza, opuszczenia boiska przez piłkę lub upływu 10 sekund przewidzianych na akcję. Bramkarz może dowolnie poruszać się w obrębie swojego pola karnego,. Gdy opuści pole karne/sfauluje zawodnika atakującego - akcja z automatu jest uznana jako bramka.
- Żeby uniknąć nieporozumień, przed wykonaniem rzutu karnego sugerujemy podejście do siebie obu kapitanów i wspólne włączenie stopera. Po 10 sekundach akcja 1 na 1 jest bezwzględnie przerwana, chyba że rozstrzygnie się szybciej.
7.11. Bramkarz może chwytać piłkę w polu karnym własnej strefy obronnej. Reguła nie podlega modyfikacji.
7.12. Zmiany przeprowadza się według następujących zasad:
a) Zmiany graczy mogą być dokonywane w każdym momencie czasu gry, pod warunkiem, że żaden zawodnik uczestniczący w wymianie, nie bierze czynnego udziału w grze (tj. nie atakuje piłki, nie atakuje rywala posiadającego piłkę i nie utrudnia rywalom bez piłki przemieszczania się po boisku.
b) Zawodnik wchodzący na boisko robi to w ustalonym wcześniej miejscu przy środkowej linii boiska (tzw. ,,strefa zmian”) i nie bierze czynnego udziału w grze dopóki zawodnik schodzący znajduje się na boisku.
c) Zawodnik schodzący opuszcza boisko w dowolnym miejscu, ale musi wrócić do strefy zmian, żeby móc powrócić na boisko.
7.13. Jeśli zawodnik lub kibic drużyny zachowuje się wulgarnie lub nieodpowiednio w stronę Sędziego lub Ambasadora, ten ma prawo zawiesić go w rozgrywkach lub/i ukarać drużynę punktami karnymi.
7.14. Żółta kartka w meczu miesiąca lub sędziowanym na życzenie, oznacza nakaz opuszczenia murawy przez ukaranego zawodnika na 2 minuty i grę drużyny w osłabieniu. Kara czasowa znika w momencie upłynięcia 3 minut lub stracenia bramki, przez drużynę ukaranego zawodnika.
7.15. Czerwona kartka w meczu miesiąca lub sędziowanym na życzenie, oznacza nakaz opuszczenia murawy przez wykluczonego zawodnika do końca spotkania. Drużyna wykluczonego zawodnika gra w osłabieniu. Kara znika po 10 minutach i wtedy w miejsce wykluczonego zawodnika, może wejść inny zawodnik z jego drużyny.
7.17. O reszcie przepisów w trakcie meczu miesiąca lub sędziowanym na życzenie. Sędzia decyduje na podstawie zasad gry w piłkę nożną FIFA.
DRUŻYNA
Art. 8. Założenie drużyny
8.1. Każdy użytkownik serwisu playarena.pl ma prawo założyć drużynę ,korzystając z funkcji serwisu.
Art. 9. Warunki działania drużyny
9.1.Każda drużyna musi mieć na swojej stronie w serwisie herb umożliwiający wizualną identyfikację zespołu.
9.2. Każda drużyna musi mieć nazwę umożliwiającą odróżnienie jej od innych zespołów uczestniczących w rozgrywkach.
a) Nazwa drużyny nie może być w żaden sposób wulgarna, obelżywa, obraźliwa, bądź promująca/kojarząca się z działalnością nielegalną, przestępczą lub łamiącą zasady współżycia społecznego.
b) Organizator zastrzega sobie prawo do modyfikacji nazw zespołów na użytek komunikacji ogólnopolskiej, np. dodając do nazwy drużyny nazwę miasta, w którego rozgrywkach ligowych zespół uczestniczy.
c) W przypadku chęci zmiany nazwy drużyny w portalu, należy dokonać opłaty w wysokości 10 PLN i wysłać e-mail potwierdzający na adres pomoc@playarena.pl
Dane do przelewu:
Nazwa: ,,Playarena” Sp. z. o. o.
Numer rachunku odbiorcy: 56 1030 0019 0109 8533 0001 5750
Nazwa banku: BH Sektor Bankowości Detalicznej
Kwota: 10,00 zł
Tytuł płatności: Stara nazwa drużyny, nowa nazwa drużyny.
Po otrzymaniu potwierdzenia e-mail i zaksięgowaniu opłaty, Główny Administrator Rozgrywek dokonuje zmiany nazwy zespołu w serwisie.
9.3. Opcjonalnie każdy zespół może udostępnić na swojej stronie w serwisie link do fanpage’u w serwisie społecznościowym Facebook.
9.4. Każdy zespół musi spełniać następujące wymogi dotyczące kadry zespołu:
a) Zespół składa się z nie mniej niż 6 zawodników.
b) Obowiązuje limit maksymalnej liczebności zespołu wynoszący 25 zawodników.
c) Obowiązuje limit zawodników z wyższej ligi, grających w jednej drużynie na niższym poziomie rozgrywkowym w trakcie rundy.
- w rozgrywkach OPEN: w 2, 3 i 4 lidze, to 2 zawodników na rundę,
- w rozgrywkach U-19: w 1 lidze, to 3 zawodników na rundę,
- w rozgrywkach U-19: w 2 lidze, nie może grać żaden zawodnik grający w wyższej lidze,
9.5. Liczebność kadry na turnieje ogólnopolskie warunkuje regulamin danych zawodów.
9.6. W rozgrywkach OPEN mogą uczestniczyć:
a) Zawodnicy pełnoletni, bez maksymalnego limitu wiekowego.
b) Zawodnicy, którzy ukończyli 16 lat, za zgodą rodzica/opiekuna prawnego.
c) Zawodnicy, którzy ukończyli 13 lat, ale nie ukończyli 16 roku życia, za zgodą i pod nadzorem rodzica/opiekuna prawnego.
d) Osoby każdej płci
9.7. W rozgrywkach U-19 mogą uczestniczyć:
a) Zawodnicy pełnoletni urodzeni po 01 września 2005 roku.
b) Zawodnicy, którzy ukończyli 16 lat, za zgodą rodzica/opiekuna prawnego.
c) Zawodnicy, którzy ukończyli 13 lat, ale nie ukończyli 16 roku życia, za zgodą i pod nadzorem rodzica/opiekuna prawnego.
d) Osoby każdej płci
9.8. Drużyna ponosi pełną odpowiedzialność za nieodpowiednie zachowanie zawodników oraz jej kibiców, łącznie z odpowiednimi karami nałożonymi przez Głównego Administratora Rozgrywek.
Art. 10. Kapitan
10.1. Każdy zespół musi posiadać kapitana, który pełni funkcję opiekuna zespołu.
10.2. Do obowiązków kapitana należy:
a) Zgłoszenie zespołu do rozgrywek u Koordynatora zapisów.
b) Umawianie meczów w rozgrywkach zgodnie z regulaminem
c) Zapewnienie godnego zachowania zawodników i sympatyków zespołu przed, w trakcie i po zakończeniu spotkania.
d) Liczenie bramek i czuwanie nad wynikiem i czasem meczu lub wyznaczenie do tego innej osoby (każda drużyna musi wyznaczyć do tego jedną osobę. Może to być osoba nie biorąca udziału w meczu).
e) Ustalenie końcowego wyniku meczu bezpośrednio na boisku po zakończonym spotkaniu.
f) Poprawne uzupełnienie protokołu meczowego i wprowadzenie wyniku do systemu w terminie do 48 godzin od rozegrania meczu.
g) Zgłoszenie opiekunowi ligi, wszelkich uchybień dotyczących rozegrania spotkania (do 48 godzin po zakończeniu spotkania)
h) Zgłoszenie odpowiednim organom wszelkich zachowań o charakterze chuligańskim lub przestępczym mających miejsce przed, w trakcie i po zakończeniu spotkania.
i) Znajomość oraz przestrzeganie regulaminu rozgrywek podczas aktualnie trwającego sezonu.
j) Bycie w stałym kontakcie z Ambasadorami oraz kapitanami drużyn przeciwnych.
10.3. Organizator kontaktuje się z drużyną wyłącznie za pośrednictwem kapitana.
a) Administrator kontaktuje się z kapitanem za pośrednictwem adresu e-mail podanego przy rejestracji profilu.
10.4. W przypadku zmiany kapitana zespołu, dotychczasowy kapitan jest zobowiązany do przekazanie danych kontaktowych nowego kapitana do opiekuna ligi. Brak wyżej wymienionych informacji może skutkować wykluczeniem zespołu z rozgrywek.
ZAWODNICY
Art. 11. Profil zawodnika
11.1. Wszyscy zawodnicy uczestniczący w rozgrywkach muszą posiadać prawidłowo uzupełnioną kartę zawodnika. Przez prawidłowo uzupełnioną kartę rozumie się:
a) Podanie prawdziwego imienia i nazwiska.
b) Podanie poprawnej daty urodzenia.
c) Dodanie zdjęcia profilowego umożliwiającego bezproblemową identyfikację, tj.:
- Zdjęcie pojedynczej osoby,
- Zdjęcie z widoczną twarzą,
- Zdjęcie bez elementów utrudniających identyfikację, np. filtrów, elementów odzieży zakrywającej całość, bądź część twarzy lub okularów przeciwsłonecznych.
d) Zawodnik musi także wybrać preferowany numer na koszulce, pozycję na boisku oraz nogę wiodącą.
Art. 12. Przynależność do zespołu
12.1. W okresach: 01 sierpień 2024 - 15 wrzesień 2024 oraz 19 listopad 2024 - 9 marzec 2025, zawodnik musi być dodany do kadry zespołu w serwisie playarena.pl nie później niż 72 godziny przed datą rozpoczęcia meczu, w którym ma zagrać.
12.2. W okresach: 16 wrzesień 2024 - 18 listopad 2024 oraz 10 marzec 2025 - 18 maj 2025, obowiązuje zakaz przeprowadzania transferów międzyklubowych. Zawodnik, który przed zamknięciem okna transferowego (16 września 2024 i 10 marzec 2025) reprezentował barwy jakiegokolwiek klubu, nie może dołączyć do drugiej drużyny lub zmienić barw drużyny macierzystej do zakończenia aktualnie trwającej rundy sezonu.
12.3. Zawodnik nie będący członkiem żadnej z drużyn w momencie zamknięcia okna transferowego, może dołączyć do dowolnej drużyny w dowolnym momencie trwania rozgrywek, po uprzednim poinformowaniu opiekuna ligi.
12.4. Każdy zawodnik może występować tylko w jednej drużynie na danym poziomie rozgrywek. Zespoły występujące w 1. lidze danego miasta tworzą poziom rozgrywek (1. ligę). Jeśli dany zawodnik chce zagrać dla innej drużyny w tym samym mieście, to musi dołączyć do drużyny z niższej ligi. Jeśli zawodnik chce zagrać dla dwóch drużyn na poziomie 1. ligi, to muszą być to drużyny z dwóch różnych rozgrywek (różnych miast lub kategorii wiekowych).
12.5. Każdy zawodnik jednocześnie może występować w nie więcej niż dwóch drużynach, które są zapisane do rozgrywek ligowych w jednym mieście. Drużyny te jednak nie mogą grać w tej samej lidze.
12.6. W przypadku, gdy zawodnik występuje w dwóch drużynach, za drużynę macierzystą zawodnika uznaje się zespół występujący w wyższej klasie rozgrywkowej miasta, które jest wpisane w jego profilu.
a) W rozgrywkach pucharowych na poziomie miejskim i ogólnopolskim zawodnik ma prawo do reprezentowania wyłącznie drużyny macierzystej.
b) Jeśli zawodnik chce reprezentować inny zespół niż macierzysty, należy poinformować o tym Głównego Administratora Rozgrywek oraz Koordynatora Rozgrywek, w terminie zgodnym z przedstawionym harmonogramem cyklu turniejowego. Jest to jednoznaczne z rezygnacją gry w barwach drużyny macierzystej w danym cyklu turniejowym.
c) Z uwzględnieniem, że w turnieju 3 Rogi Karny może wystąpić max. jeden zawodnik 1-ligowy. Za zawodnika 1-ligowego uznawana jest osoba, która rozegra min. 5 meczów na najwyższym poziomie rozgrywkowym w danym sezonie.
Art. 13. Zmiana zespołu
13.1. Regulamin dokładnie precyzuje, w których momentach sezonu (12.1 i 12.2) zawodnik może zmienić barwy klubowe.
13.2. Każdemu zawodnikowi przysługuje limit transferów dokonywanych w trakcie jednego sezonu:
- 1 transfer w trakcie sezonu w obrębie danej ligi. (W obrębie danej ligi, zawodnik może reprezentować barwy maksymalnie dwóch drużyn w trakcie sezonu.)
- Dopuszczalne dwukrotne zmienianie barw klubowych w trakcie sezonu. (Łącznie w danym sezonie zawodnik może reprezentować barwy nie więcej niż czterech zespołów.)
- Dołączenie do drużyny, jako wolny zawodnik lub grając tylko w jednej dotychczas (regulamin pozwala na grę w dwóch drużynach jednocześnie), jest interpretowane jako transfer - chyba, że miało to miejsce w przerwie między rundami.
13.3. W wyjątkowych okolicznościach, zawodnik może zmienić barwy klubowe z wyłączeniem powyższych punktów regulaminu, jednakże po wcześniejszym zgłoszeniu ,,transferu” i jego akceptacji przez Koordynatora rozgrywek oraz opiekuna ligi.
OGÓLNE PRZEPISY LIGOWE
Art. 14. System rozgrywek
14.1. W rozgrywkach uczestniczą wyłącznie zespoły, które uiściły wpisowe i zostały pozytywnie zweryfikowane przez Głównego Administratora Rozgrywek.
14.2. Rozgrywki ligowe playarena zostaną rozegrane w rundach, których harmonogramy są ogłaszane na oficjalnych grupach kapitanów.
14.3. Punkty przyznaje się za rozegranie pojedynczego spotkania, na podstawie wyników osiągniętych na boisku.
punkty drużynowe:
a) Przyznaje się 3 punkty zespołowi, który wygrał mecz.
b) Przyznaje się po 1 punkcie obu zespołom, w przypadku remisu.
c) Nie przyznaje się punktów zespołowi, który przegrał mecz.
punkty zawodnika:
a) Każdy rozegrany mecz ligowy - 1 punkt.
b) Każdy rozegrany mecz towarzyski niezależnie od wyniku - 1 punkt.
c) Każde zwycięstwo w meczu ligowym - 3 punkty.
d) Każdy remis w meczu ligowym - 1 punkt.
e) Każdy tytuł zawodnika meczu - 2 punkty.
14.4. Organizacja meczów podwójnych, tzw. ,,o 6 punktów” jest całkowicie zabroniona. O karach za złamanie niniejszego punktu regulaminu decyduje Główny Administrator Rozgrywek.
Art. 15. Kolejność w tabeli
15.1. We wszystkich rozgrywkach ligowych playarena kolejność zespołów ustala się według liczby zdobytych punktów.
15.2. W przypadku uzyskania równej liczby punktów przez dwie lub więcej drużyn, o zajętym miejscu decydują, w kolejności:
a) Korzystniejsza różnica bramek we wszystkich meczach sezonu.
b) Przy dalszej równości, większa liczba bramek zdobytych we wszystkich meczach sezonu.
c) Przy dalszej równości, liczba punktów zdobytych w meczach między zainteresowanymi drużynami,
d) Przy równej liczbie punktów, korzystniejsza różnica bramek w meczach między zainteresowanymi zespołami.
e) Przy dalszej równości, większa liczba zwycięstw we wszystkich meczach sezonu.
f) Przy dalszej równości, drużyny rozgrywają ze sobą rozstrzygający remis EXTRA MECZ.
Art. 16. Tytuły i rotacja ligowa
16.1. Zespół, który zdobędzie I miejsce w najwyższej klasie lokalnych rozgrywek ligowych, otrzymuje tytuł Mistrza Miasta i reprezentuje swoje miasto na Mistrzostwach Polski Socca.
16.2. Zespół, który zdobędzie I miejsce w niższej klasie lokalnych rozgrywek ligowych otrzymuje tytuł Mistrza Ligi i reprezentuje swoje miasto w ogólnopolskim turnieju 3 Rogi Karny Socca. Przepustkę dostają także drużyny z 2 i 3 miejsca.
16.3. Uczestnikami turniejów ogólnopolskich są zespoły zaproszone do udziału przez organizatora.
16.4. O szczegółowych zasadach kwalifikacji do turniejów ogólnopolskich Mistrzostwa Polski Socca oraz 3 Rogi Karny Socca decyduje Organizator, który podaje tę decyzję do wiadomości w oddzielnym komunikacie.
16.5. Drużyna, która na koniec sezonu zajmie miejsce premiowane awansem, nie może go odmówić.
16.6. W momencie, gdy po rundzie jesiennej drużyna z miejsca premiowanego awansem do wyższej ligi na wiosnę zrezygnuje z gry, drużyna z kolejnego miejsca w tabeli jest zobowiązana przyjąć awans.
Art. 17. Zasady awansów i spadków
17.1. Jesień:
a) 1 liga (grupa A i B):
- miejsca 1-5 tworzą na wiosnę 1 klasę rozgrywkową,
- miejsca 6-10 tworzą na wiosnę 2 klasę rozgrywkową,
b) 3 liga (grupa A i B):
- miejsca 1-5 tworzą na wiosnę 3 klasę rozgrywkową,
- miejsca 6-10 tworzą na wiosnę 4 klasę rozgrywkową,
c) 1 i 2 liga U-19 rozgrywa całoroczny sezon, więc po jesieni nic się nie zmienia.
17.2. Wiosna:
a) Wszystkie drużyny znajdujące się na 1 miejscach zostają Mistrzami ligi, a zwycięzcy najwyższych klas rozgrywkowych Mistrzami Miasta.
b) Wszystkie drużyny z miejsc 1-3 na każdym poziomie są zobligowane do przyjęcia awansu do wyższej ligi.
c) Drużyny z kolejnych miejsc w tabeli mogą być zobligowane do przyjęcia awansu do wyższej ligi, w momencie wycofania się wyżej plasowanej drużyny.
Art. 18. Terminarze i Aktywność
18.1. Terminarz tygodniowy zawiera zestaw meczów danej kolejki ligowej oraz wyznacza najpóźniejszą datę rozegrania meczu tejże kolejki. Znajduje się on na grupie kapitanów.
18.2. Weryfikacja terminarzy spotkań odbywa się za pośrednictwem opiekunów ligi.
18.3. Opiekunowie lig są zobowiązani do następujących czynności:
a) Weryfikacji wszystkich spotkań zaplanowanych na dany okres.
b) Weryfikacji przyczyn nie rozegrania danego meczu w zaplanowanym okresie.
18.4. W oparciu o wyniki weryfikacji i odpowiedzi uzyskane od kapitanów w jej trakcie, opiekun ligi podejmuje jedną z niżej wymienionych decyzji. Należy pamiętać, że główną rolą opiekuna ligi jest pomoc przy umawianiu spotkań i ich jak największa ilość powinna być na pierwszym miejscu.
a) Przełożenie spotkania.
- Opiekun ligi przedłuża czas na rozegranie spotkania na kolejny okres terminarza.
- W wyjątkowych sytuacjach, wyznacza obligatoryjny termin na rozegranie spotkania.
b) Obustronny walkower.
- W przypadku, gdy oba zespoły nie wykazują inicjatywy w celu rozegrania meczu, opiekun ligi rekomenduje Głównemu Administratorowi Rozgrywek weryfikację wyniki spotkania jako obustronny walkower. Mecz zostanie zweryfikowany jako remis 0:0, ale obu drużynom zostanie odjęte po 1 punkcie, żeby żadna z nich nie otrzymała punkty za to spotkanie. Obustronny walkower to ostateczność.
- Walkower przeciwko drużynie gospodarzy.
- Walkower przeciwko drużynie gości.
18.5. Powyższe wyniki weryfikacji są podejmowane na podstawie niżej przedstawionego schematu:
Schemat weryfikacje meczów w sezonie 2024/25 Playarena Sosnowiec:
https://docs.google.com/document/d/1HZsGLidOmajMNGIkI2f8DWsJdcOhpwaIMHqbAIuHw7A/edit?usp=sharing
OGÓLNE PRZEPISY MECZOWE
Art. 19. System umawiania meczów ligowych
19.1. Kapitan drużyny, która jest gospodarzem w danej kolejce ligowej, ma obowiązek zaproponować miejsce oraz dwa terminy rozegrania meczu (wedle wytycznych określonych w punkcie 19.2.
a) Wyzwania muszą być rzucone nie później niż 72 godziny przed pierwszym zaproponowanym terminem meczu.
b) Kapitan drużyny gospodarzy, przy propozycji terminów, ma obowiązek poinformować o tym fakcie kapitana drużyny gości (poprzez wiadomość wysłaną przez portal Facebook, WhatsApp lub SMS).
19.2. Zaproponowane terminy mogą występować w następujących czterech konfiguracjach.
a) Mecz w tygodniu:
- Propozycja obejmuje 2 terminy w różne dni tygodnia.
- Przedział czasowy propozycji meczu: w godzinach 18:00-22:00;
b) Mecz w weekend:
- Propozycja obejmuje 1 termin w sobotę i 1 termin w niedzielę.
- Przedział czasowy propozycji meczu: w godzinach 09:00-22:00, ale jedna z propozycji musi być po godzinie 16:00;
c) Mecz w weekend:
- Propozycja obejmuje 2 terminy w niedzielę.
- Przedział czasowy propozycji meczu: w godzinach 09:00-22:00, ale propozycje muszą być oddzielone co najmniej 5 godzinnym odstępem;
d) Mecz w tygodniu lub w weekend:
- 1 termin w tygodniu (w przedziale 19:00-22:00) i 1 termin w weekend (w przedziale 09:00-22:00).
19.3. Kapitan drużyny gości ma obowiązek wybrać jeden z zaproponowanych (zgodnie z wytycznymi z art. 19.2.) terminów, najpóźniej 48 godzin przed pierwszym zaproponowanym terminem meczu i przekazać swoją decyzję przeciwnikowi (poprzez wiadomość wysłaną przez portal Facebook, WhatsApp lub SMS).W przypadku niedopełnienia tego obowiązku przez kapitana gości, kapitan gospodarzy ma obowiązek poinformować opiekuna ligi, który po rozpoznaniu sprawy może na podstawie art. 19.7 ustalić nowy termin spotkania lub zweryfikować go jako walkower na korzyść gospodarzy.
19.4. Kapitanowie obydwu Drużyn mogą postanowić o pominięciu przepisów z art. 19.1. i 19.2., co skutkuje umówieniem meczu za porozumieniem. Kapitanowie obydwu Drużyn mają obowiązek poinformować o tym fakcie Opiekuna ligi. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku mecz traktuje się jako umawiany w sposób oparty na przepisach ogólnych (czyli zgodnie z zapisami z art. 19.1. i 19.2.).
19.5. W przypadku umawiania meczu za porozumieniem, ale nie rozegraniem go w obowiązkowym terminie (do dnia zakończenia danej kolejki), opiekun ligi może zweryfikować mecz jako obustronny walkower.
19.6. Jeśli kapitan drużyny gospodarzy nie ma możliwości zapewnienia boiska na rozegranie meczu danej kolejki, może najpóźniej na 96 godzin przed końcową datą rozegrania spotkania z terminarza, próbować umówić mecz w trybie art. 19.1. Jeśli kapitan drużyny gości nie jest chętny na takie rozwiązanie sprawy, kapitan drużyny gospodarzy informuje o tym fakcie opiekuna ligi, a ten pomaga umówić mecz, tudzież decyduje o obustronnym walkowerze lub przeciwko drużynie unikającej gry.
19.7. Jeśli opiekunowie ligi, pozostali ambasadorzy lub koordynator miasta dysponują neutralnym terminem, mogą zaproponować go niepotrafiącym dojść do porozumienia stronom.
19.8. W sytuacji sporu, jest to odgórnie narzucony termin, który jest ostateczną datą oraz miejscem na rozegranie spotkania.
19.9. Każda drużyna może rozegrać jednego dnia maksymalnie dwa mecze ligowe. Nie można grać tego samego dnia dwóch meczów przeciwko tej samej drużynie.
Art. 20. Mecze miesiąca
20.1. Wyjątek dla zapisów 19.1.a.oraz 19.3. stanowi wytypowanie danego spotkania przez koordynatora rozgrywek do wydarzenia ,,mecz miesiąca”. W tej sytuacji drużyny mają obowiązek ustalić datę oraz miejsce meczu na minimum 5 pełnych dni przed końcową datą rozegrania spotkania z terminarza.
20.2. Ustalona data meczu miesiąca nie może być bliższa niż 72 godziny do rozegrania spotkania.
20.3 Odwołanie spotkania na mniej niż 5 pełnych dni przed umówioną datą rozegrania spotkania oznacza weryfikację meczu jako walkower dla drużyny przeciwnej, chyba że koordynator rozgrywek oraz kapitan drużyny przeciwnej wyrażą zgodę na jego przesunięcie.
20.4. Organizacja meczu miesiąca przypada na wyróżnione spotkania na wszystkich poziomach rozgrywkowych. Przewidziana jest transmisja na żywo z komentarzem, odpowiedni branding i promocja wydarzenia oraz wyróżnienie dla najlepszego zawodnika meczu w postaci pamiątkowej ramki.
Art. 21. Organizacja i zasady rozgrywania spotkań
21.1. Organizatorem spotkań w ramach lokalnych rozgrywek ligowych jest drużyna wytypowana jako gospodarz.
21.2. Przed rozegraniem spotkania kapitanowie obu zespołów tj. gospodarzy oraz gości ustalają co następuje:
a) termin rozegrania meczu
b) miejsce rozegrania meczu
c) dodatkowe zasady w oparciu o które będzie toczyć się spotkanie, zgodnie z przepisami gry opisanymi w Art. 7. niniejszego regulaminu (jak zapewnienie piłek czy uzgodnienie kolorów koszulek, w jakich zagrają drużyny).
21.3. Spotkania rozgrywek ligowych Playarena Sosnowiec drużyny mogą rozgrywać na terenie/obszarze:
a) Sosnowca,
b) Dąbrowy Górniczej,
c) Czeladzi,
d) Będzina,
e) Wojkowice.
Art. 22. Sędzia
22.1.Istnieje baza sędziów, z której mogą korzystać kapitanowie każdej z drużyn. Arbitrem może być każdy zainteresowany, który zgłosi się do dowolnego ambasadora rozgrywek. Potencjalne licencje i kursy to dodatkowe atuty, które mogą przeważać o wyborze konkretnego arbitra przez kapitanów.
22.2. Wszyscy arbitrzy dostępni dla rozgrywek Playarena Sosnowiec są wpisani w arkusz google, udostępniony dla kapitanów wszystkich drużyn na odpowiedniej grupie.
22.3. Sędziowie są dostępni czasowo w różnych godzinach w danym tygodniu i nie gwarantują możliwości pojawienia się na każdym meczu, na który zostaną poproszeni o przyjście. Obowiązuje wolny rynek. Każdy sędzia może wycenić swoje usługi na dowolną kwotę.
22.4. Sposób umawiania się z sędziami (sugerujemy kontakt min. 72 h przed planowaną datą rozegrania spotkania.):
a) Chęć zaproszenia sędziego na mecz wyraża tylko jedna strona.
- Drużyna wnioskująca o obecność arbitra, sama wybiera spośród dostępnej listy, którego zaproszą do posędziowania meczu.
- Drużyna wnioskująca o obecność sędziego, zobowiązuje się uiścić wcześniej uzgodnioną stawkę przed rozpoczęciem meczu.
b) Chęć zaproszenia sędziego na mecz wyrażają obie strony.
- Drużyna, która zaaprobowała propozycję drużyny przeciwnej o obecność arbitra, ma prawo sama wybrać spośród dostępnej listy, którego zaproszą do posędziowania meczu.
- Obie drużyny dzielą się kosztami po połowie i zobowiązują się uiścić wcześniej uzgodnioną stawkę przed rozpoczęciem meczu.
22.5. Koordynator miasta lub opiekun ligi może dowolnie i w każdym momencie przydzielić sędziego na dowolny mecz w sezonie.
22.6. Jeśli jedna drużyna zaprosi sędziego na mecz, druga musi się do tego bezwzględnie się do tego dostosować, a wszystkie próby ,,własnego sędziowania” będą karane.
22.7. W przypadku wystąpienia niemiłych sytuacji z przedłużaniem płatności, unikaniem rozliczenia się z arbitrem, drużyna może zostać natychmiast usunięta z rozgrywek.
Art. 23. Przełożenie i odwołanie meczu
23.1. Każda drużyna może wnioskować o przełożenie swojego meczu na inny termin, jednak nie później niż 48 godzin przed jego planowanym rozpoczęciem. Prośbę taką należy skierować do opiekuna ligi. Mecz zostaje spełniony, gdy zostaną spełnione następujące warunki:
- wyznaczenie realnego, nowego terminu na rozegranie spotkania, który będzie odpowiadał obu drużynom,
- zgoda opiekuna ligi.
23.2. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, opiekun ligi wyznacza nowy termin na rozegranie meczu.
23.3. Obowiązują limity przełożeń spotkań z własnej winy:
- 1 przełożenia na rundę,
Art. 24. Najważniejsze informacje U-19
24.1. Każda drużyna uczestnicząca w rozgrywkach U-19, należy do rozgrywek Playarena Sosnowiec i obowiązuje ją ten sam regulamin, co wszystkie inne drużyny. Nie respektowanie zasad wykonywania rzutów karnych, ilości zawodników lub inne wyraźne naginanie przepisów będzie podlegało sankcjom nakładanym przez Koordynatora rozgrywek lub Koordynatora rozgrywek U-19.
24.2. Każdy zawodnik musi być świadom regulaminu obowiązującego w rozgrywkach miejskich. Drużyna przystępująca do rozgrywek automatycznie deklaruje, że zna treść regulaminu i konsekwencje wynikające z braku jego wiedzy.
24.3. Limity w ligach U-19:
a) W rozgrywkach lig U-19 może grać każdy zawodnik, który urodził się po 1 września 2005 roku.
b) W 1 lidze U-19 może zagrać maksymalnie 3 zawodników z wyższej ligi na rundę.
c) W 2 lidze U-19 nie może zagrać żaden zawodnik grający w wyższej lidze
SYSTEM WERYFIKACJI NARUSZEŃ REGULAMINU
Art. 25. System weryfikacji naruszeń regulaminu
25.1. Złamanie któregokolwiek punktu Art.11.1. Regulaminu, mówiącego o poprawnym uzupełnieniu profili, może skutkować wykluczeniem zawodnika z rozgrywek lub/oraz dodatkową karą dla drużyny (czasowe zbanowanie zespołu lub minusowe punkty w tabeli), której członkiem jest dany zawodnik. O wymiarze kar decyduje opiekun ligi.
25.2. Złamanie któregokolwiek punktu Art. 12 lub Art. 13 mówiących o przynależności do zespołu, zmiany zespołu oraz dozwolonej ilości transferów w trakcie sezonu, może skutkować wykluczeniem zawodnika z rozgrywek na okres wyznaczony przez opiekuna lub/oraz ukaraniem drużyny, w barwach której wystąpił nielegalnie minusowymi punktami lub/oraz walkowerem.O wymiarze kar decyduje Główny Administrator Rozgrywek
25.3. Złamanie punktu C w Art.10.2. mówiącego o godnym zachowaniu sympatyków oraz zawodników drużyny przez obie ekipy, może skutkować wykluczeniem danego zawodnika/ów z rozgrywek na okres wyznaczony przez Głównego Administratora Rozgrywek, lub/oraz ukaraniem drużyny, barw której reprezentował dany sympatyk/zawodnik minusowymi punktami lub zawieszeniem w rozgrywkach. Drużyna może otrzymać minusowe punkty także za nadwyraz nieodpowiednie zachowanie przed, po i w trakcie meczu. O wymiarze kar decyduje Główny Ambasador Rozgrywek.
25.4. Złamanie punktu F w Art. 10.2. mówiącego o dozwolonej ilości czasu na uzupełnienie protokołu meczowego, może skutkować punktami minusowymi dla zwlekającej drużyny. O wymiarze kar decyduje opiekun ligi.
25.5. W przypadku niedopełnienia obowiązku maksymalnej liczby zawodników w zespole (max. 25), o czym mówi punkt B w Art. 10.4., cała drużyna jest NIEDOPUSZCZONA do rozgrywek do momentu spełnienia wymogu, Każdy mecz rozegrany z kadrą liczącą powyżej 25 zawodników (nie muszą grać), będzie zweryfikowany jako walkower dla drużyny przeciwnej.
25.5. Jeśli zawodnicy nie dogadają wyniku na boisku, a nieścisłość wyjdzie dopiero w domach, opiekun ligi może zarządzić powtórzenie meczu.
25.5. W spotkaniu mają prawo uczestniczyć wyłącznie osoby, które w momencie rozpoczęcia meczu są członkami zespołu. W przypadku złamania niniejszego punktu Regulaminu, o sankcjach decyduje Główny Administrator Rozgrywek, który może:
a) Ukarać zespół walkowerem.
b) Zawiesić prawo zawodnika, do uczestnictwa w rozgrywkach.
25.6. W przypadku naruszenia niniejszego regulaminu, dobrego imienia ambasadorów, bądź dobrego imienia partnerów i współpracowników rozgrywek za pośrednictwem stron trzecich (szczególnie mediów społecznościowych) Administrator zapewnia sobie prawo do:
a) Zawieszenia prawa zawodnika lub/i drużyny do uczestnictwa w rozgrywkach Ligowych.
b) Wykluczenie zawodnika lub/i drużyny z uczestnictwa w rozgrywkach ligowych.
c) Rozwiązania umowy użytkownika portalu playarena.pl (usunięcie konta).
d) Ukarania drużyny punktami karnymi w rozgrywkach ligowych.
WALKOWERY
Art. 26. Walkowery
26.1. Jeśli drużyna przekroczy połowę wszystkich meczów w sezonie oddanych walkowerem, wszystkie jej dotychczasowe oraz przyszłe spotkania zostają zweryfikowane jako 10:0 dla przeciwników, a sama drużyna kończy udział w rozgrywkach.
26.2. Walkower w rozgrywkach playarena.pl wynosi 10:0 na korzyść drużyny poszkodowanej.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Art. 27. Postanowienia końcowe
27.1. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany całości regulaminu lub jego punktów w dowolnym momencie.
Administrator ma obowiązek poinformować o zmianach w regulaminie na wszystkich grupach kapitanów na portalu Facebook.
Zmiany wchodzą w życie tydzień po ogłoszeniu
27.2. Sprawy nieujęte w niniejszym Regulaminie oraz spory wynikające z interpretacji niniejszego Regulaminu, w imieniu Organizatora, rozstrzyga Główny Administrator Rozgrywek.
27.3. Obecny Regulamin został utworzony 15 września 2024 roku za zgodą wszystkich Ambasadorów Playarena Sosnowiec.
1. Aktualizacja regulaminu: 15 września 2024
2. Aktualizacja regulaminu: 15 stycznia 2025
Komentarze