Ligowe
Dodany: Komentarzy: 0

Regulamin rozgrywek w Sosnowcu na sezon 2023/2024

Poniższe zapisy mają nam wszystkim pomagać w umawianiu meczów. Celem nadrzędnym Administratorów ligi jest zawsze to, żeby drużyny rozgrywały możliwie najwięcej spotkań. Szukamy zatem rozwiązań kompromisowych wszędzie gdzie jest to możliwe. Jednocześnie tzw. Elastyczny Terminarz Tygodniowy przygotowany został w taki sposób, żeby ograniczyć możliwość unikania spotkań - co koniec końców psuje zabawę wszystkim zaangażowanym drużynom.

REGULAMIN ROZGRYWEK LIGOWYCH

PREAMBUŁA

Nie ma prawdziwej piłki nożnej bez postawy Fair Play. Honor, ambicja, wytrwałość i szacunek - to fundamenty na których stoi sport, który wszyscy kochamy. To właśnie te wartości, i wy wszyscy, którzy się nimi kierujecie na boisku, zmieniają pustą piłkę w bijące serce, za którym na boisko wybiegają miliony.

SPIS TREŚCI

ADMINISTRACJA
Art. 1. Administrator
Art. 2. Kontakt

INFORMACJE OGÓLNE
Art. 3. Czym jest playarena.pl

REGUŁY GRY
Art. 4. Reguły gry

UCZESTNICTWO W ROZGRYWKACH
Art. 5. Warunki uczestnictwa
Art. 6. Zapisy do rozgrywek
Art. 7. Opłaty za uczestnictwo
Art. 8. Rezygnacja z uczestnictwa w rozgrywkach

DRUŻYNA
Art. 9. Założenie drużyny
Art. 10. Warunki działania drużyny
Art. 11. Kapitan

ZAWODNICY
Art. 12. Profil zawodnika
Art. 13. Przynależność do zespołu
Art. 14. Zmiana zespołu

OGÓLNE PRZEPISY LIGOWE
Art. 15. System rozgrywek
Art. 16. Kolejność w tabeli
Art. 17. Tytuły i rotacja ligowa
Art. 18. Zasady awansów i spadków
Art. 19. Terminarze i aktywność

OGÓLNE PRZEPISY MECZOWE
Art. 20. System umawiania meczów
Art. 21. Mecze miesiąca
Art. 22. Organizacja i zasady rozgrywania spotkań
Art. 23. Baza Sędziów
Art. 24. Niestawienie się i odwołanie meczu

ROZGRYWKI U19
Art. 25. Najważniejsze informacje
Art. 26. Wyjątki względem kategorii OPEN

SYSTEM WERYFIKACJI NARUSZEŃ REGULAMINU
Art. 27. System weryfikacji naruszeń regulaminu
28. Walkowery

POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Art. 29. Postanowienia końcowe

ADMINISTRACJA

Art. 1. Administrator
1.1. Administratorem rozgrywek playarena.pl jest Polska Federacja Piłki Nożnej 6-osobowej ,,Playarena” z siedzibą przy Parkowej 25 we Wrocławiu.
1.2. Z Administratorem należy się kontaktować za pośrednictwem niżej wymienionych przedstawicieli:
Dawid Marasek - Koordynator Sosnowca,
Łukasz Zajm - Główny Administrator Rozgrywek.
1.3. W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania rozgrywek, Administrator korzysta z pomocy Wolontariuszy uczestniczących w Programie Ambasador w charakterze Opiekunów lig.

Art. 2. Kontakt
2.1. Szczegółowe informacje kontaktowe: https://playarena.pl/umbrella?city_id=136#contact

INFORMACJE OGÓLNE

Art.3. Czym jest playarena.pl
3.1. Na rozgrywki playarena.pl składają się lokalne rozgrywki ligowe piłki nożnej sześcioosobowej, cykl ogólnopolskich turniejów piłki nożnej sześcioosobowej oraz portal internetowy playarena.pl, za którego pośrednictwem wyżej wymienione rozgrywki są prowadzone.
3.2. Szczegółowe warunki korzystania z serwisu playarena.pl reguluje Regulamin Serwisu Internetowego playarena.pl (https://playarena.pl/regulamin_portalu).
3.3. W lokalnych rozgrywkach uczestniczą zespoły zgłoszone do gry w danym mieście u Koordynatora odpowiedzialnego za zapisy.
3.4. W turniejach ogólnopolskich uczestniczą zespoły zaproszone przez organizatora, wytypowane na podstawie wyników osiągniętych w minionym sezonie w lokalnych rozgrywkach ligowych.

REGUŁY GRY

Art. 4. Reguły gry
4.1. Spotkania prowadzone są w oparciu o poniższe zasady oraz Przepisy Gry ISF (International Socca Federation) i IFAB (International Football Association Board) (w zakresie adekwatnym do realiów pola gry piłki nożnej sześcioosobowej). O ile dany punkt reguł nie stanowi inaczej, Kapitanowie mają prawo umówić się na jego modyfikację. Informację o modyfikacji punktu regulaminu musi pojawić się w wyzwaniu rzucanym za pośrednictwem strony playarena.pl, po wcześniejszym porozumieniu z Kapitanem drużyny przeciwnej.
4.2. Zespoły grają w składach sześcioosobowych: pięciu graczy w polu + bramkarz. Całkowity skład drużyny na mecz to maksymalnie 12 osób. Kapitanowie mają prawo do modyfikacji powyższej reguły za obopólną zgodą (zespoły mogą grać w składach liczących nie mniej niż pięciu i nie więcej niż siedmiu zawodników (wliczając bramkarza)
4.3. Wymiary boiska i bramek są zależne od warunków zastanych na boisku umówionym na miejsce rozegrania spotkania. Poniższe wartości zostaną podane do celów INFORMACYJNYCH:
Boisko piłkarskie programu Orlik 2012: szerokość 30 m., długość 62 m., wysokość słupka bramki 2 m., długość poprzeczki 5 m.
Boisko turniejowe playarena: szerokość: 26 m., długość 52 m., wysokość słupka bramki 2 m., długość poprzeczki 5 m.
Boisko turniejowe Socca: szerokość 26 m., długość 52 m., wysokość słupka bramki 2 m., szerokość poprzeczki 4 m. Zakres tolerancji każdego wymiaru wynosi +/- 3 metry.
4.4. Czas gry to 2x 40 minut z 5 minutową przerwą. W turniejach stosuje się następujące czasy gry:
Mecz Mistrzostw Polski Playarena: 2 x 10 minut, z przerwą wyłącznie na zmianę stron.
Mecz turnieju Mistrzostw Świata SOCCA: 2 x 20 minut, z 5 minutową przerwą.
4.5. Zawodnicy grają w obuwiu piłkarskim zgodnym z regulaminem boiska, na którym rozgrywany jest mecz. Reguła nie podlega modyfikacji.
4.6. Zabroniony jest odbiór piłki z użyciem wślizgu oraz atakowanie wślizgiem piłki znajdującej się w posiadaniu przeciwnika lub gdy przeciwnik próbuje zagrać piłkę. Reguła nie podlega modyfikacji.
Bramkarz ma prawo do wykonania parady bramkarskiej z użyciem wślizgu wyłącznie we własnym polu karnym.
Zawodnik z pola ma prawo do zagrania wślizgiem, wyłącznie gdy nie następuje ryzyko kontaktu z przeciwnikiem (np. wślizg blokujący linię strzału, wślizg wykonany w celu utrzymania piłki w boisku).
Zawodnik wykonujący wślizg w celu wepchnięcia piłki do bramki lub wypchnięcia z okolic linii bramkowej, nie popełnia przewinienia, o ile nie doprowadzi do kontaktu z rywalem.
4.7. Nie obowiązuje przepis o spalonym.
4.8. Podczas wykonywania stałych fragmentów gry, zawodnicy drużyny przeciwnej muszą znajdować się przynajmniej w odległości 6 metrów od piłki.
4.9. Rzuty od bramki oraz rzuty z autu wykorzystywane są nogą. Rzut z autu może zostać wykonany jako bezpośredni strzał na bramkę rywala.
4.10. Rzut karny w rozgrywkach playarena.pl w Sosnowcu wykonywujemy na zasadach przyjętych z Mistrzostw Świata Socca oraz ogólnopolskich turniejów playarena.pl.
Rzut karny Socca: Po odgwizdaniu faulu, wszyscy zawodnicy obu drużyn ustawiają się poza połową boiska względem bramki, na którą rzut karny socca będzie wykonywany. Zawodnik wykonujący rzut karny socca startuje z piłką ze środka boiska i przeprowadza nie dłuższą niż 10 sekund akcję 1 na 1 z bramkarzem. Strzelec ma prawo dobijać strzały do momentu opanowania piłki przez bramkarza, opuszczenia boiska przez piłkę lub upływu 10 sekund przewidzianych na akcję. Bramkarz może dowolnie poruszać się w obrębie swojego pola karnego,. Gdy opuści pole karne/sfauluje zawodnika atakującego - akcja z automatu jest uznana jako bramka.
 Żeby uniknąć nieporozumień, przed wykonaniem rzutu karnego sugerujemy podejście do siebie obu kapitanów i wspólne włączenie stopera. Po 10 sekundach akcja 1 na 1 jest bezwzględnie przerwana, chyba że rozstrzygnie się szybciej.
4.11. Bramkarz może chwytać piłkę w polu karnym własnej strefy obronnej. Reguła nie podlega modyfikacji.
4.12. Zmiany przeprowadza się według następujących zasad:
Zmiany graczy mogą być dokonywane w każdym momencie czasu gry, pod warunkiem, że żaden zawodnik uczestniczący w wymianie, nie bierze czynnego udziału w grze (tj. nie atakuje piłki, nie atakuje rywala posiadającego piłkę i nie utrudnia rywalom bez piłki przemieszczania się po boisku.
Zawodnik wchodzący na boisko robi to w ustalonym wcześniej miejscu przy środkowej linii boiska (tzw. ,,strefa zmian”) i nie bierze czynnego udziału w grze dopóki zawodnik schodzący znajduje się na boisku.
Zawodnik schodzący opuszcza boisko w dowolnym miejscu, ale musi wrócić do strefy zmian, żeby móc powrócić na boisko.
4.13. Jeśli zawodnik lub kibic drużyny zachowuje się wulgarnie lub nieodpowiednio w stronę Sędziego lub Ambasadora, ten ma prawo zawiesić go w rozgrywkach lub/i ukarać drużynę punktami karnymi.
4.14. Ograniczenie roli bramkarza (tylko w transmitowanych na żywo spotkaniach miesiąca, wybranych spotkaniach ligowych oraz pucharowych):
Bramkarz, nominalny lub lotny, może bez ograniczeń dotykać piłki (jak inny zawodnik pola), ale tylko we własnym polu karnym lub znajdując się na połowie drużyny przeciwnej.
Bramkarz może mieć kontakt z piłką (jak inny zawodnik pola) na własnej połowie (ale poza polem karnym) jeden raz w trakcie jednej akcji obronnej – obejmuje to między innymi blokowanie strzałów, wybicie piłki itp. Akcja obronna kończy się w momencie, gdy piłka opuści linię końcową lub boczną boiska lub wróci na połowę przeciwnika.
Kontakt z piłką bramkarza na własnej połowie (poza polem karnym), w wyniku celowego podania piłki od partnera z zespołu, jest niedozwolony. W takim przypadku bramkarz zostanie ukarany żółtą kartką, a przeciwnikom zostanie przyznany rzut wolny z miejsca dotknięcia piłki przez bramkarza.
4.15. Żółta kartka w meczu miesiąca lub sędziowanym na życzenie, oznacza nakaz opuszczenia murawy przez ukaranego zawodnika na 4 minuty i grę drużyny w osłabieniu. Kara czasowa znika w momencie upłynięcia 4 minut lub stracenia bramki, przez drużynę ukaranego zawodnika.
4.16. Czerwona kartka w meczu miesiąca lub sędziowanym na życzenie, oznacza nakaz opuszczenia murawy przez wykluczonego zawodnika do końca spotkania. Drużyna wykluczonego zawodnika gra w osłabieniu. Kara znika po 20 minutach i wtedy w miejsce wykluczonego zawodnika, może wejść inny zawodnik z jego drużyny.
4.17. O reszcie przepisów w trakcie meczu miesiąca lub sędziowanym na życzenie. Sędzia decyduje na podstawie zasad gry w piłkę nożną FIFA.

UCZESTNICTWO W ROZGRYWKACH

Art. 5. Warunki uczestnictwa
5.1. Warunkiem uczestnictwa w rozgrywkach playarena jest posiadanie konta (profilu) w serwisie playarena.pl i uprzednie zapisanie drużyny do rozgrywek w mieście odpowiadającym miejscu zamieszkania/pobytu zawodników.
Każdy zawodnik ma prawo posiadać tylko jedno konto w serwisie. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem konta należy zgłaszać do Głównego Administratora Rozgrywek.
Każdy użytkownik zarejestrowany w serwisie ma prawo założyć nową drużynę lub dołączyć do już istniejącego zespołu.
5.2. Zawodnicy biorący udział w rozgrywkach ligowych playarena.pl oświadczają, że posiadają ważne badania lekarskie zezwalające na udział w zawodach sportowych.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za udział w rozgrywkach osób chorych i wynikłe z tego wypadki
Organizator nie zapewnia ubezpieczenia NNW zawodnikom.
5.3. Umieszczając w swoim profilu dane osobowe, wizerunek lub jakiekolwiek inne treści, użytkownik:
Dobrowolnie wyraża zgodę na wgląd w te informacje przez innych użytkowników oraz Administratora.
Upoważnia Administratora do wykorzystania wymienionych informacji zgodnie z zapisami regulaminu serwisu.
Udziela Administratorowi prawa do nieodpłatnego wykorzystania i rozpowszechniania zamieszczonych treści, w szczególności wizerunków, w celu przygotowania wszelkiego rodzaju materiałów przez Administratora lub współpracowników Administratora na użytek Administratora.
Udziela Administratorowi prawa do udostępniania wybranych przez Administratora treści, danych i wizerunków za pośrednictwem stron trzecich (w szczególności mediów społecznościowych).
5.4. Użytkownik wyraża wolę rozwiązania umowy użytkowania portalu w przypadku braku zgody na przetwarzanie danych wymienionych w niniejszym regulaminie.
5.5. Główny Administrator Rozgrywek sprawuje nadzór i kontrolę nad wszelkimi procesami związanymi z ochroną danych osobowych.

Art. 6. Zapisy do rozgrywek
6.1. Zespoły spełniające wszystkie wymagania (w całości Art. 5 oraz Art. 9, 10 i 11) zapisują się do udziału w rozgrywkach ligowych kontaktując się z Koordynatorem odpowiedzialnym za zapisy, pisząc na fanpage lokalnych rozgrywek lub wysyłając e-mail na adres zapisy@playarena.pl
6.2. W treści wiadomości należy podać:
Nazwę twojej drużyny,
Miasto, w którym chcecie grać,
Imię i nazwisko + numer telefonu do kapitana/managera drużyny

Art. 7. Opłaty za uczestnictwo
7.1. O wysokości i terminach wnoszenia opłat informuje Koordynator rozgrywek.

Art. 8. Rezygnacja z uczestnictwa w rozgrywkach
8.1. Zespołowi, który wycofuje się z rozgrywek w trakcie rywalizacji, nie przysługuje zwrot całości, bądź części wpisowej opłaty.
8.2. Zespoły, które wycofały się z rozgrywek w trakcie rywalizacji, mogą przystąpić do rozgrywek ponownie pod warunkiem:
Ponownego wniesienia wymaganych opłat
Rozpoczęcia rywalizacji od najniższego szczebla rozgrywek.

DRUŻYNA

Art. 9. Założenie drużyny
9.1. Każdy użytkownik serwisu playarena.pl ma prawo założyć drużynę.
9.2. Drużynę zakłada się korzystając z funkcji serwisu.
9.3. Zawodnicy uczestniczący w lokalnych rozgrywkach ligowych playarena, muszą być członkami przynajmniej jednej drużyny zgłoszonej do rozgrywek.

Art. 10. Warunki działania drużyny
10.1. Każda drużyna musi mieć nazwę umożliwiającą odróżnienie jej od innych zespołów uczestniczących w rozgrywkach.
Nazwa drużyny nie może być w żaden sposób wulgarna, obelżywa, obraźliwa, bądź promująca/kojarząca się z działalnością nielegalną, przestępczą lub łamiącą zasady współżycia społecznego.
Organizator zastrzega sobie prawo do modyfikacji nazw zespołów na użytek komunikacji ogólnopolskiej, np. dodając do nazwy drużyny nazwę miasta, w którego rozgrywkach ligowych zespół uczestniczy.
W przypadku chęci zmiany nazwy drużyny w portalu, należy dokonać opłaty w wysokości 10 PLN i wysłać e-mail potwierdzający na adres pomoc@playarena.pl
Dane do przelewu:
Nazwa: ,,Playarena” Sp. z. o. o.
Numer rachunku odbiorcy: 56 1030 0019 0109 8533 0001 5750
Nazwa banku: BH Sektor Bankowości Detalicznej
Kwota: 10,00 zł
Tytuł płatności: Stara nazwa drużyny, nowa nazwa drużyny.
Po otrzymaniu potwierdzenia e-mail i zaksięgowaniu opłaty, Główny Administrator Rozgrywek dokonuje zmiany nazwy zespołu w serwisie.
10.2. Każda drużyna musi mieć na swojej stronie w serwisie herb umożliwiający wizualną identyfikację zespołu.
10.3. Opcjonalnie każdy zespół może udostępnić na swojej stronie w serwisie link do fanpage’u w serwisie społecznościowym Facebook.
10.4. Każdy zespół musi spełniać następujące wymogi dotyczące kadry zespołu:
Zespół składa się z nie mniej niż 6 zawodników.
Obowiązuje limit maksymalnej liczebności zespołu wynoszący 25 zawodników.
Obowiązuje limit łącznie 3 zawodników z wyższej ligi, grających w jednej drużynie na niższym poziomie rozgrywkowym w trakcie sezonu.
Przykładowo:
W drużynie ,,A” grającej w 2 lidze, może przez cały sezon zagrać maksymalnie 3 zawodników, którzy w tym samym sezonie reprezentowali barwy jakiejkolwiek drużyny w pierwszej lidze.
W drużynie ,,B” grającej w 3 lidze, może przez cały sezon zagrać maksymalnie 3 zawodników, którzy w tym samym sezonie reprezentowali barwy jakiejkolwiek drużyny w pierwszej lub drugiej lidze. (W tym przypadku łącznie 3 zawodników z wyższych poziomów rozgrywkowych - bez podziału na 1 czy 2 ligę.
Rozgrywki U-19. W trakcie sezonu obowiązuje łączny limit maksymalnie 3 zawodników, występujących w rozgrywkach kategorii OPEN, którzy mogą reprezentować barwy danej drużyny U-19 na przestrzeni sezonu.
10.5. Liczebność kadry na turnieje ogólnopolskie warunkuje regulamin danych zawodów.
10.6. W rozgrywkach mogą uczestniczyć:
Zawodnicy pełnoletni, bez maksymalnego limitu wiekowego.
Zawodnicy, którzy ukończyli 16 lat, za zgodą rodzica/opiekuna prawnego.
Zawodnicy, którzy ukończyli 13 lat, ale nie ukończyli 16 roku życia, za zgodą i pod nadzorem rodzica/opiekuna prawnego.
Osoby każdej płci
10.7. Drużyna ponosi pełną odpowiedzialność za nieodpowiednie zachowanie zawodników oraz jej kibiców, łącznie z odpowiednimi karami nałożonymi przez Głównego Administratora Rozgrywek.

Art. 11. Kapitan
11.1. Każdy zespół musi posiadać kapitana, który pełni funkcję opiekuna zespołu.
11.2. Do obowiązków kapitana należy:
Zgłoszenie zespołu do rozgrywek u Koordynatora zapisów.
Umawianie meczów w rozgrywkach.
Kapitan drużyny, która jest gospodarzem w danej kolejce ligowej, ma obowiązek zaproponować miejsce oraz dwa terminy rozegrania meczu (wedle wytycznych określonych w punktach 20.1,  20.2. oraz 22.3.), a także poinformować o nich kapitana gości.
Kapitan gości ma obowiązek wybrać jeden z zaproponowanych (zgodnie z wytycznymi z art. 20.1, 20.2.oraz 22.3.) terminów, najpóźniej 48 godzin przed pierwszym zaproponowanym terminem meczu i przekazać swoją decyzję Przeciwnikowi
Jeśli Kapitanowie mają problem z umówieniem się na mecz, mają obowiązek przekazać problem opiekunowi ligi poprzez utworzenie czatu meczowego w aplikacji messenger (obaj kapitanowie + opiekun ligi).
Do obowiązków kapitanów należy także odpisywanie na czacie meczowym max. do 24 godzin od momentu jego utworzenia.
Zapewnienie godnego zachowania zawodników i sympatyków zespołu przed, w trakcie i po zakończeniu spotkania.
Liczenie bramek i czuwanie nad wynikiem i czasem meczu lub wyznaczenie do tego innej osoby (każda drużyna musi wyznaczyć do tego jedną osobę. Może to być osoba nie biorąca udziału w meczu).
Ustalenie końcowego wyniku meczu bezpośrednio na boisku po zakończonym spotkaniu.
Poprawne uzupełnienie protokołu meczowego i wprowadzenie wyniku do systemu w terminie do 7 dni od rozegrania meczu.
Zgłoszenie opiekunowi ligi lub jego przedstawicielom, wszelkich uchybień dotyczących rozegrania spotkania.
Zgłoszenie odpowiednim organom wszelkich zachowań o charakterze chuligańskim lub przestępczym mających miejsce przed, w trakcie i po zakończeniu spotkania.
Zarządzanie składem zgodnie z wszystkimi odpowiednimi artykułami tego regulaminu.
Znajomość oraz przestrzeganie regulaminu rozgrywek podczas aktualnie trwającego sezonu.
11.3. Organizator kontaktuje się z drużyną wyłącznie za pośrednictwem kapitana.
Administrator kontaktuje się z kapitanem za pośrednictwem adresu e-mail podanego przy rejestracji profilu.
Kapitan musi mieć podany w profilu numer telefonu w celu opcjonalnej komunikacji telefonicznej z Administratorem.
Kapitan wyznacza siebie, bądź swojego przedstawiciela do komunikacji z organizatorem, opiekunem, koordynatorem oraz innymi kapitanami za pośrednictwem serwisu społecznościowego Facebook.
11.4. W przypadku zmiany kapitana zespołu, dotychczasowy kapitan jest zobowiązany do przekazanie danych kontaktowych nowego kapitana do opiekuna ligi. Brak wyżej wymienionych informacji może skutkować wykluczeniem zespołu z rozgrywek.
11.5. W wyjątkowych sytuacjach, gdy obecny Kapitan nie wyraża chęci na współpracę z opiekunem ligi, bądź sprawia problemy uniemożliwiające przeprowadzenie sezonu, Opiekun danej ligi może złożyć wniosek o zmianę Kapitana. W takim przypadku drużyna zobowiązana jest w ciągu 7 dni zastąpić Kapitana innym zawodnikiem z drużyny. Inaczej zostaną wykluczeni z rozgrywek.

ZAWODNICY

Art. 12. Profil zawodnika
12.1. Wszyscy zawodnicy uczestniczący w rozgrywkach muszą posiadać prawidłowo uzupełnioną kartę zawodnika. Przez prawidłowo uzupełnioną kartę rozumie się:
Podanie prawdziwego imienia i nazwiska.
Podanie poprawnej daty urodzenia.
Dodanie zdjęcia profilowego umożliwiającego bezproblemową identyfikację, tj.:
Zdjęcie pojedynczej osoby,
Zdjęcie z widoczną twarzą,
Zdjęcie bez elementów utrudniających identyfikację, np. filtrów, elementów odzieży zakrywającej całość, bądź część twarzy lub okularów przeciwsłonecznych.
Zawodnik musi także wybrać preferowany numer na koszulce, pozycję na boisku oraz nogę wiodącą.
12.2. Złamanie niniejszego punktu regulaminu może skutkować wykluczeniem zawodnika z rozgrywek oraz dodatkowej kary dla drużyny (czasowe zbanowanie zespołu lub minusowe punkty w tabeli), której członkiem jest dany zawodnik. O wymiarze kar decyduje Główny Administrator Rozgrywek.

Art. 13. Przynależność do zespołu
13.1. (W okresie 01 sierpień 2023 roku - 17 wrzesień 2023 roku) zawodnik musi być dodany do kadry zespołu w serwisie playarena.pl nie później niż 72 godziny przed datą rozpoczęcia meczu, w którym ma zagrać.
13.2. (W okresie 18 wrzesień 2023 roku - 31 grudzień 2023 roku) obowiązuje zakaz przeprowadzania transferów międzyklubowych. Zawodnik, który przed zamknięciem okna transferowego (17 września) reprezentował barwy jakiegokolwiek klubu, nie może dołączyć do drugiej drużyny lub zmienić barw drużyny macierzystej do zakończenia 1 rundy sezonu (31 grudnia 2023 roku.
13.3. (W okresie 1 styczeń 2024 roku - 24 marzec 2024 roku) zawodnik musi być dodany do kadry zespołu w serwisie playarena.pl nie później niż 72 godziny przed datą rozpoczęcia meczu, w którym ma zagrać.
13.4. (W okresie 25 marzec 2024 roku - 26 maj 2024 roku) obowiązuje zakaz przeprowadzania transferów międzyklubowych. Zawodnik, który przed zamknięciem okna transferowego (24 marca) reprezentował barwy jakiegokolwiek klubu, nie może dołączyć do drugiej drużyny lub zmienić barw drużyny macierzystej do zakończenia terminarzowej 2 rundy sezonu (26 maja) włącznie.
13.5. Zawodnik nie będący członkiem żadnej z drużyn w momencie zamknięcia okna transferowego, może dołączyć do dowolnej drużyny w dowolnym momencie trwania rozgrywek, po uprzednim poinformowaniu opiekuna ligi, jednak nie może dołączyć na mniej niż 72h przed planowym meczem.
13.6. Każdy zawodnik może występować tylko w jednej drużynie w danej klasie rozgrywkowej.
Zespoły występujące w 1. lidze danego miasta tworzą klasę rozgrywkową (1. ligę). Jeśli dany zawodnik chce zagrać dla innej drużyny w tym samym mieście, to musi dołączyć do drużyny z niższej ligi. Jeśli zawodnik chce zagrać dla dwóch drużyn na poziomie 1. ligi, to muszą być to drużyny z dwóch różnych rozgrywek.
13.7. Każdy zawodnik jednocześnie może występować w nie więcej niż dwóch drużynach, które są zapisane do rozgrywek ligowych w jednym mieście. Drużyny te jednak nie mogą grać w tej samej lidze.
13.8. W przypadku, gdy zawodnik występuje w dwóch drużynach, za drużynę macierzystą zawodnika uznaje się zespół występujący w wyższej klasie rozgrywkowej miasta, które jest wpisane w jego profilu.
W rozgrywkach pucharowych na poziomie miejskim i ogólnopolskim zawodnik ma prawo do reprezentowania wyłącznie drużyny macierzystej.
Jeśli zawodnik chce reprezentować inny zespół niż macierzysty, należy poinformować o tym Głównego Administratora Rozgrywek oraz Koordynatora Rozgrywek, w terminie zgodnym z przedstawionym harmonogramem cyklu turniejowego. Jest to jednoznaczne z rezygnacją gry w barwach drużyny macierzystej w danym cyklu turniejowym.
Z uwzględnieniem, że w turnieju 3 Rogi Karny może wystąpić max. jeden zawodnik 1-ligowy. Za zawodnika 1-ligowego uznawana jest osoba, która rozegra min. 5 meczów na najwyższym poziomie rozgrywkowym w danym sezonie.

Art. 14. Zmiana zespołu
14.1. Regulamin dokładnie precyzuje, w których momentach sezonu (13.1, 13.2, 13.3, 13.4, 13.5)  zawodnik może zmienić barwy klubowe. W sezonie 2023/24 testujemy wariant okien transferowych.
14.2. Każdemu zawodnikowi przysługuje limit transferów dokonywanych w trakcie jednego sezonu:
1 transfer w trakcie sezonu w obrębie danej ligi. (W obrębie danej ligi, zawodnik może reprezentować barwy maksymalnie dwóch drużyn w trakcie sezonu.)
Dopuszczalne dwukrotne zmienienie barw klubowych w trakcie sezonu. (Łącznie w danym sezonie zawodnik może reprezentować barwy nie więcej niż czterech zespołów.)
Dołączenie do drużyny, jako wolny zawodnik lub grając tylko w jednej dotychczas (regulamin pozwala na grę w dwóch drużynach jednocześnie), jest interpretowane jako transfer - chyba, że miało to miejsce w przerwie między rundami.
14.3. W wyjątkowych okolicznościach opisanych niżej, zawodnik może zmienić barwy klubowe z wyłączeniem powyższych punktów regulaminu, jednakże po wcześniejszym zgłoszeniu ,,transferu” i jego akceptacji przez Koordynatora rozgrywek oraz opiekuna ligi.
Zawodnik drużyny ,,A” zostaje ciężko kontuzjowany/chory. W tym przypadku drużyna ,,A” może przeprowadzić jeden transfer poza oknem transferowym.
Inny wyjątkowy przypadek, gdzie za zgodą Koordynatora rozgrywek drużyna może przeprowadzić jeden transfer poza oknem transferowym.

OGÓLNE PRZEPISY LIGOWE

Art. 15. System rozgrywek
15.1. W rozgrywkach uczestniczą wyłącznie zespoły, które uiściły wpisowe i zostały pozytywnie zweryfikowane przez Głównego Administratora Rozgrywek.
15.2. Rozgrywki ligowe playarena zostaną rozegrane w rundach, których harmonogramy są ogłaszane na oficjalnych grupach kapitanów.
15.3. Punkty przyznaje się za rozegranie pojedynczego spotkania, na podstawie wyników osiągniętych na boisku.
punkty drużynowe:
Przyznaje się 3 punkty zespołowi, który wygrał mecz.
Przyznaje się po 1 punkcie obu zespołom, w przypadku remisu.
Nie przyznaje się punktów zespołowi, który przegrał mecz.
punkty zawodnika:
Każdy rozegrany mecz ligowy - 1 punkt.
Każdy rozegrany mecz towarzyski niezależnie od wyniku - 1 punkt.
Każde zwycięstwo w meczu ligowym - 3 punkty.
Każdy remis w meczu ligowym - 1 punkt.
Każdy tytuł zawodnika meczu - 2 punkty.
15.4. Organizacja meczów podwójnych, tzw. ,,o 6 punktów” jest całkowicie zabroniona. O karach za złamanie niniejszego punktu regulaminu decyduje Główny Administrator Rozgrywek.

Art. 16. Kolejność w tabeli
16.1. We wszystkich rozgrywkach ligowych playarena kolejność zespołów ustala się według liczby zdobytych punktów.
16.2. W przypadku uzyskania równej liczby punktów przez dwie lub więcej drużyn, o zajętym miejscu decydują, w kolejności:
Korzystniejsza różnica bramek we wszystkich meczach sezonu.
Przy dalszej równości, większa liczba bramek zdobytych we wszystkich meczach sezonu.
Przy dalszej równości, liczba punktów zdobytych w meczach między zainteresowanymi drużynami,
Przy równej liczbie punktów, korzystniejsza różnica bramek w meczach między zainteresowanymi zespołami.
PRzy dalszej równości, większa liczba zwycięstw we wszystkich meczach sezonu.
Przy dalszej równości, drużyny rozgrywają ze sobą rozstrzygający remis EXTRA MECZ.

Art. 17. Tytuły i rotacja ligowa
17.1. Zespół, który zdobędzie I miejsce w najwyższej klasie lokalnych rozgrywek ligowych, otrzymuje tytuł Mistrza Miasta i reprezentuje swoje miasto na Mistrzostwach Polski Playarena.
17.2. Zespół, który zdobędzie I miejsce w niższej klasie lokalnych rozgrywek ligowych otrzymuje tytuł Mistrza Ligi i reprezentuje swoje miasto w ogólnopolskim turnieju 3 Rogi Karny. Przepustkę dostają także drużyny z 2 i 3 miejsca.
17.3. Uczestnikami turniejów ogólnopolskich są zespoły zaproszone do udziału przez organizatora.
17.4. O szczegółowych zasadach kwalifikacji do turniejów ogólnopolskich Mistrzostwa Polski Playarena oraz 3 Rogi Karny decyduje Organizator, który podaje tę decyzję do wiadomości w oddzielnym komunikacie.
17.5. Drużyna, która na koniec sezonu zajmie miejsce premiowane awansem, nie może go odmówić.

Art. 18. Zasady awansów i spadków
18.1. 1 Liga kategoria OPEN:
1 miejsce - Mistrz Miasta.
10, 11 oraz 12 miejsce - spadek bezpośredni do 2 Ligi.
18.2. 2 Liga kategoria OPEN:
1, 2 oraz 3 miejsce - awans bezpośredni do 1 Ligi.
10, 11 oraz 12 miejsce - spadek bezpośredni do 3 Ligi.
18.3. 3 Liga kategoria OPEN:
1, 2 oraz 3 miejsce - awans bezpośredni do 2 Ligi.
10, 11 oraz 12 miejsce - spadek bezpośredni do 4 Ligi.
18.4. 4 Liga kategoria OPEN:
1, 2 oraz 3 miejsce - awans bezpośredni do 2 Ligi.
18.5. 1 Liga U-19:
1 miejsce - awans bezpośredni do 2 ligi kategorii OPEN.
2 i 3 miejsce - awans bezpośredni do 3 ligi kategorii OPEN
Miejsca 4-9 - możliwość awansu do 4 ligi kategorii OPEN.
10, 11 oraz 12 miejsce - spadek bezpośredni do 2 ligi U-19.
18.6. 2 Liga U-19:
1, 2 oraz 3 miejsce - awans bezpośredni do 1 ligi U-19.

Art. 19. Terminarze i Aktywność
19.1. W rozgrywkach ligowych w mieście obowiązuje elastyczny terminarz tygodniowy.
19.2. Elastyczny terminarz tygodniowy zawiera zestaw meczów danej kolejki ligowej oraz wyznacza najpóźniejszą datę rozegrania meczu tejże kolejki.
19.3. O szczegółowych terminarzach spotkań informują harmonogramy ogłaszane na oficjalnych grupach kapitanów.
19.4. Weryfikacja terminarzy spotkań odbywa się za pośrednictwem opiekunów ligi.
19.5. Opiekunowie lig są zobowiązani do następujących czynności:
Weryfikacji wszystkich spotkań zaplanowanych na dany okres.
Weryfikacji przyczyn nie rozegrania danego meczu w zaplanowanym okresie.
19.6. W oparciu o wyniki weryfikacji i odpowiedzi uzyskane od kapitanów w jej trakcie, opiekun ligi podejmuje jedną z niżej wymienionych decyzji. Należy pamiętać, że główną rolą opiekuna ligi jest pomoc przy umawianiu spotkań i ich jak największa ilość powinna być na pierwszym miejscu.
Przełożenie spotkania.
Opiekun ligi przedłuża czas na rozegranie spotkania na kolejny okres terminarza.
W wyjątkowych sytuacjach, wyznacza obligatoryjny termin na rozegranie spotkania.
Obustronny walkower.
W przypadku, gdy oba zespoły nie wykazują inicjatywy w celu rozegrania meczu, opiekun ligi rekomenduje Głównemu Administratorowi Rozgrywek weryfikację wyniki spotkania jako obustronny walkower. Mecz zostanie zweryfikowany jako remis 0:0, ale obu drużynom zostanie odjęte po 1 punkcie, żeby żadna z nich nie otrzymała punkty za to spotkanie. Obustronny walkower to ostateczność.
Walkower przeciwko drużynie gospodarzy.
Walkower przeciwko drużynie gości.
19.7. Powyższe wyniki weryfikacji są podejmowane na podstawie niżej przedstawionego schematu:
19.7.1. Przełożenie spotkania (przełożenie spotkania ma miejsce tylko wtedy, gdy drużyna nie wyczerpała jeszcze limitu ,,przekładek” na rundę. W przeciwnym razie mecz jest weryfikowany jako walkower dla przeciwnej drużyny)
Brak jakiejkolwiek propozycji rozegrania meczu ze strony gospodarzy. Inicjatywa rozegrania meczu ze strony gości + powiadomienie opiekuna ligi o braku kontaktu ze strony gospodarza (do max. 16:00 w czwartek poprzedzający deadline danej kolejki). Jeśli gospodarze odpiszą w ciągu 24 godzin i nie zdołają umówić się na mecz w pierwotnej kolejce, mecz zostaje przełożony. W nowym terminie wyznaczonym przez opiekuna ligi, pierwotni goście przejmują rolę gospodarza i rzucają pierwotnym gospodarzom jeden termin zgodny z regulaminem.
Brak jakiejkolwiek propozycji rozegrania meczu ze strony gospodarzy. Inicjatywa rozegrania meczu ze strony gości, brak powiadomienia opiekuna ligi o braku kontaktu ze strony gospodarza (do max. 16:00 w czwartek poprzedzający deadline danej kolejki).Mecz zostaje przełożony. W nowym terminie wyznaczonym przez opiekuna ligi, pierwotni goście przejmują rolę gospodarza i rzucają pierwotnym gospodarzom dwa terminy zgodne z regulaminem.
Brak jakiejkolwiek odpowiedzi gości na rzucone propozycje rozegrania meczu ze strony gospodarza + powiadomienie przez gospodarzy opiekuna ligi o braku kontaktu ze strony gości (max. 16:00 w czwartek poprzedzający deadline danej kolejki). Jeśli goście odpiszą w ciągu 24 godzin i nie zdołają umówić się na mecz w pierwotnej kolejce, mecz zostaje przełożony. W nowym terminie wyznaczonym przez opiekuna ligi, wystarczy jeden rzucony termin dla gości ze strony gospodarzy.
Brak jakiejkolwiek odpowiedzi gości na rzucone propozycje rozegrania meczu ze strony gospodarza, brak powiadomienia przez gospodarzy opiekuna ligi o braku kontaktu ze strony gości (max. 16:00 w czwartek poprzedzający deadline danej kolejki). Mecz zostaje przełożony z winy. W nowym terminie wyznaczonym przez opiekuna ligi, gospodarze rzucają gościom dwa terminy zgodne z regulaminem.
Drużyna gości nie może rozegrać meczu w żadnym z wyznaczonych przez gospodarzy, zgodnych z regulaminem dwóch terminów. Przełożenie meczu z winy gości. W nowym terminie wyznaczonym przez opiekuna ligi, wystarczy jeden rzucony termin dla gości ze strony gospodarzy
Gospodarze mogą rzucić tylko 1 wyzwanie w wyznaczonym terminie, które nie pasuje gościom. Przełożenie meczu z winy gospodarzy. W nowym terminie wyznaczonym przez Opiekuna Ligi, gospodarze rzucają gościom dwa terminy zgodne z regulaminem
Gospodarze nie mogą podać ani jednego terminu na mecz w wyznaczonej kolejce. Mecz przełożony z winy gospodarzy. W nowym terminie wyznaczonym przez opiekuna ligi, pierwotni goście przejmują rolę gospodarza i rzucają pierwotnym gospodarzom dwa terminy zgodne z regulaminem
19.7.2. Obustronny walkower:
Brak poinformowania opiekuna ligi (do daty wyznaczonego deadline’u danej kolejki) o przełożeniu meczu lub nie rozegraniu go w pierwotnym terminie.
Obie drużyny nie odpowiadają na czacie meczowym przez 24 godziny, od momentu założenia go przez opiekuna ligi.
brak jakiejkolwiek propozycji rozegrania meczu przez gospodarzy, goście również nie wychodzą z żadną inicjatywą max. do godziny 16:00 w czwartek poprzedzający deadline danej kolejki.
19.7.3. Walkower przeciwko drużynie gospodarzy:
Drużyna nie odpowiada na czacie meczowym przez 24 godzin, od momentu założenia go przez kapitana gości lub opiekuna ligi.
Wykorzystany limit możliwych ,,przekładek” na rundę,w przypadku gdy kolejny raz nie mogą zagrać zgodnie z regulaminem.
19.7.4. Walkower przeciwko drużynie gości:
Drużyna nie odpowiada na czacie meczowym przez 24 godzin, od momentu założenia go przez kapitana gospodarzy lub opiekuna ligi.
Wykorzystany limit możliwych ,,przekładek” na rundę,w przypadku gdy kolejny raz nie mogą zagrać zgodnie z regulaminem.

OGÓLNE PRZEPISY MECZOWE

Art. 20. System umawiania meczów ligowych
20.1. Kapitan drużyny, która jest gospodarzem w danej kolejce ligowej, ma obowiązek zaproponować miejsce oraz dwa terminy rozegrania meczu (wedle wytycznych określonych w punkcie 20.2.).
Wyzwania muszą być rzucone nie później niż 72 godziny przed pierwszym zaproponowanym terminem meczu.
Kapitan drużyny gospodarzy, przy propozycji terminów, ma obowiązek poinformować o tym fakcie kapitana drużyny gości (poprzez wiadomość wysłaną przez portal Facebook, WhatsApp lub SMS).
20.2. Zaproponowane terminy mogą występować w następujących czterech konfiguracjach.
Mecz w tygodniu:
Propozycja obejmuje 2 terminy w różne dni tygodnia.
Przedział czasowy propozycji meczu: w godzinach 18:00-22:00;
Mecz w weekend:
Propozycja obejmuje 1 termin w sobotę i 1 termin w niedzielę.
Przedział czasowy propozycji meczu: w godzinach 09:00-22:00, ale jedna z propozycji musi być po godzinie 16:00;
Mecz w weekend:
Propozycja obejmuje 2 terminy w niedzielę.
Przedział czasowy propozycji meczu: w godzinach 09:00-22:00, ale propozycje muszą być oddzielone co najmniej 6 godzinnym odstępem;
Mecz w tygodniu lub w weekend:
1 termin w tygodniu (w przedziale 19:00-22:00) i 1 termin w weekend (w przedziale 09:00-22:00).
20.3. Kapitan drużyny gości ma obowiązek wybrać jeden z zaproponowanych (zgodnie z wytycznymi z art. 20.2.) terminów, najpóźniej 48 godzin przed pierwszym zaproponowanym terminem meczu i przekazać swoją decyzję przeciwnikowi (poprzez wiadomość wysłaną przez portal Facebook, WhatsApp lub SMS).W przypadku niedopełnienia tego obowiązku przez kapitana gości, kapitan gospodarzy ma obowiązek poinformować opiekuna ligi, który po rozpoznaniu sprawy może na podstawie art. 19.7 ustalić nowy termin spotkania lub zweryfikować go jako walkower na korzyść gospodarzy.
20.4. Kapitanowie obydwu Drużyn mogą postanowić o pominięciu przepisów z art. 20.1. i 20.2., co skutkuje umówieniem meczu za porozumieniem. Kapitanowie obydwu Drużyn mają obowiązek poinformować o tym fakcie Opiekuna ligi. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku mecz traktuje się jako umawiany w sposób oparty na przepisach ogólnych (czyli zgodnie z zapisami z art. 20.1. i 20.2.).
20.5. W przypadku umawiania meczu za porozumieniem, ale nie rozegraniem go w obowiązkowym terminie (do dnia zakończenia danej kolejki), opiekun ligi może zweryfikować mecz jako obustronny walkower.
20.6. Jeśli kapitan drużyny gospodarzy nie ma możliwości zapewnienia boiska na rozegranie meczu danej kolejki, może najpóźniej na 96 godzin przed końcową datą rozegrania spotkania z terminarza, próbować umówić mecz w trybie art. 20.1. Jeśli kapitan drużyny gości nie jest chętny na takie rozwiązanie sprawy, kapitan drużyny gospodarzy informuje o tym fakcie opiekuna ligi, a ten pomaga umówić mecz, tudzież decyduje o obustronnym walkowerze lub przeciwko drużynie unikającej gry.
20.7. Jeśli opiekunowie ligi, pozostali ambasadorzy lub koordynator miasta dysponują neutralnym terminem, mogą zaproponować go niepotrafiącym dojść do porozumienia stronom.
20.8. W sytuacji sporu, jest to odgórnie narzucony termin, który jest ostateczną datą oraz miejscem na rozegranie spotkania.
20.9. Każda drużyna może rozegrać jednego dnia maksymalnie dwa mecze ligowe. Nie można grać tego samego dnia dwóch meczów przeciwko tej samej drużynie.

Art. 21. Mecze miesiąca
21.1. Wyjątek dla zapisów 20.1.a.oraz 20.3. stanowi wytypowanie danego spotkania przez koordynatora rozgrywek do wydarzenia ,,mecz miesiąca”. W tej sytuacji drużyny mają obowiązek ustalić datę oraz miejsce meczu na minimum 5 pełnych dni przed końcową datą rozegrania spotkania z terminarza.
21.2. Ustalona data meczu miesiąca nie może być bliższa niż 72 godziny do rozegrania spotkania.
21.3 Odwołanie spotkania na mniej niż 5 pełnych dni przed umówioną datą rozegrania spotkania oznacza weryfikację meczu jako walkower dla drużyny przeciwnej, chyba że koordynator rozgrywek oraz kapitan drużyny przeciwnej wyrażą zgodę na jego przesunięcie.
21.4. Organizacja meczu miesiąca przypada na wyróżnione spotkania na wszystkich poziomach rozgrywkowych. Przewidziana jest transmisja na żywo z komentarzem, odpowiedni branding i promocja wydarzenia oraz wyróżnienie dla najlepszego zawodnika meczu w postaci pamiątkowej ramki.

Art. 22. Organizacja i zasady rozgrywania spotkań
22.1. Organizatorem spotkań w ramach lokalnych rozgrywek ligowych jest drużyna wytypowana jako gospodarz.
22.2. Przed rozegraniem spotkania kapitanowie obu zespołów tj. gospodarzy oraz gości ustalają co następuje:
termin rozegrania meczu
miejsce rozegrania meczu
dodatkowe zasady w oparciu o które będzie toczyć się spotkanie, zgodnie z regułami gry opisanymi w Art. 4. niniejszego regulaminu (jak zapewnienie piłek czy uzgodnienie kolorów koszulek, w jakich zagrają drużyny).
22.3. Spotkania rozgrywek ligowych Playarena Sosnowiec drużyny mogą rozgrywać na terenie/obszarze:
Sosnowca,
Dąbrowy Górniczej,
Czeladzi,
Będzina,
Wojkowic,

Art. 23. Sędzia
23.1. Od sezonu 2023/24 powstała baza sędziów, z której mogą korzystać kapitanowie każdej z drużyn. Arbitrem może być każdy zainteresowany, który zgłosi się do dowolnego ambasadora rozgrywek. Potencjalne licencje i kursy to dodatkowe atuty, które mogą przeważać o wyborze konkretnego arbitra przez kapitanów.
23.2. Wszyscy arbitrzy dostępni dla rozgrywek Playarena Sosnowiec są wpisani w arkusz google, udostępniony dla kapitanów wszystkich drużyn na odpowiedniej grupie.
23.3. Sędziowie są dostępni czasowo w różnych godzinach w danym tygodniu i nie gwarantują możliwości pojawienia się na każdym meczu, na który zostaną poproszeni o przyjście. Obowiązuje wolny rynek. Każdy sędzia może wycenić swoje usługi na dowolną kwotę.
23.4. Sposób umawiania się z sędziami (sugerujemy kontakt min. 72 h przed planowaną datą rozegrania spotkania.):
Chęć zaproszenia sędziego na mecz wyraża tylko jedna strona.
Drużyna wnioskująca o obecność arbitra, sama wybiera spośród dostępnej listy, którego zaproszą do posędziowania meczu.
Drużyna wnioskująca o obecność sędziego, zobowiązuje się uiścić wcześniej uzgodnioną stawkę przed rozpoczęciem meczu.
Chęć zaproszenia sędziego na mecz wyrażają obie strony.
Drużyna, która zaaprobowała propozycję drużyny przeciwnej o obecność arbitra, ma prawo sama wybrać spośród dostępnej listy, którego zaproszą do posędziowania meczu.
Obie drużyny dzielą się kosztami po połowie i zobowiązują się uiścić wcześniej uzgodnioną stawkę przed rozpoczęciem meczu.
23.5. Koordynator miasta lub opiekun ligi może dowolnie i w każdym momencie przydzielić sędziego na dowolny mecz w sezonie.
23.6. Jeśli jedna drużyna zaprosi sędziego na mecz, druga musi się do tego bezwzględnie się do tego dostosować, a wszystkie próby ,,własnego sędziowania” będą karane.
23.7. W przypadku wystąpienia niemiłych sytuacji z przedłużaniem płatności, unikaniem rozliczenia się z arbitrem, drużyna może zostać natychmiast usunięta z rozgrywek.

Art. 24. Przełożenie i odwołanie meczu
24.1. Każda drużyna może wnioskować o przełożenie swojego meczu na inny termin, jednak nie później niż 48 godzin przed jego planowanym rozpoczęciem. Prośbę taką należy skierować do opiekuna ligi. Mecz zostaje spełniony, gdy zostaną spełnione następujące warunki:
wyznaczenie realnego, nowego terminu na rozegranie spotkania, który będzie odpowiadał obu drużynom.
zgoda opiekuna ligi
24.2. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, opiekun ligi wyznacza nowy termin na rozegranie meczu.
24.3. Istnieje możliwość odwołania meczu na żądanie (bez zgody drużyny przeciwnej). Takiego ,,jokera” można wykorzystać w skrajnych, wyjątkowych sytuacjach. Wniosek o odwołanie meczu należy wysłać do opiekuna ligi oraz kapitana drużyny przeciwnej przez portal Facebook, Whatsapp lub SMS nie później niż 24 godziny przed planowanym początkiem meczu.
24.4. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku o żądanie odwołania meczu (Art. 24.3.), opiekun ligi po konsultacji z poszkodowaną drużyną wyznacza nowy termin na rozegranie spotkania.
Drużyna poszkodowana przejmuje rolę gospodarza i wyznacza jeden termin na grę, zgodny z art. 20.2. Drużyna odwołująca mecz, musi taką propozycję przyjąć. W przeciwnym wypadku mecz zostaje zweryfikowany jako walkower dla drużyny poszkodowanej w całej sytuacji.
24.5. Jeśli drużyna poszkodowana jest gospodarzem, przejmuje rolę gospodarza również w rewanżu.
24.6. Opiekun ligi może negatywnie rozpatrzyć wniosek o wykorzystanie ,,jokera” w następujących okolicznościach:
drużyna wykorzystała już limit odwołań meczów na rundę
termin na rozegranie meczu przypada na ostatni miesiąc trwania rozgrywek.
24.7. Obowiązują limity przełożeń spotkań z własnej winy oraz odwołań na żądanie:
2 przełożenia na rundę
1 odwołanie na żądanie
24.8. Lista drużyn, które przełożyły dane spotkania, będzie widoczna dla wszystkich kapitanów w udostępnionym na odpowiedniej grupie na Facebook’u  arkuszu Google.
24.9. W przypadku, gdy drużyna przekłada na tyle meczów, że powoduje to problemy w realizowaniu terminarza rozgrywek, opiekun ligi może wnioskować do Głównego Koordynatora Rozgrywek o usunięcie takiej drużyny z ligi.

ROZGRYWKI U19

Art. 25. Najważniejsze informacje
25.1. Każda drużyna uczestnicząca w rozgrywkach 1 lub 2 Ligi U-19 powered by Piłkarska Liga Zagłębiowska, należy do rozgrywek Playarena Sosnowiec i obowiązuje ją ten sam regulamin, co wszystkie inne drużyny.
25.2. Każdy zawodnik musi być świadom regulaminu obowiązującego w rozgrywkach miejskich. Drużyna przystępująca do rozgrywek automatycznie deklaruje, że zna treść regulaminu i konsekwencje wynikające z braku jego
25.3. W rozgrywkach lig U-19 może grać każdy zawodnik, który urodził się po 3 września 2003 roku.
25.4. Jeśli drużyna, która zajęła miejsce premiowane awansem nie jest jeszcze gotowa, by wejść do rozgrywek w kategorii wiekowej OPEN, to może odmówić awansu.

Art. 26. Wyjątki względem kategorii OPEN
26.1. W rozgrywkach ligi U-19 nie obowiązują przepisy:
Art. 4.9. mówiący o tym, że rzut z autu może być wykonany jako bezpośredni strzał na bramkę (nie obowiązuje)
Art. 4.10. mówiący o tym że, rzut karny wykonujemy na zasadach socca (nie obowiązuje, ale jest wskazane)
Art. 4.14. mówiący o ograniczeniu roli bramkarza w meczach miesiąca (nie obowiązuje)

SYSTEM WERYFIKACJI NARUSZEŃ REGULAMINU

Art. 27. System weryfikacji naruszeń regulaminu
27.1. Złamanie któregokolwiek punktu Art.12. Regulaminu, mówiącego o poprawnym uzupełnieniu profili, może skutkować wykluczeniem zawodnika z rozgrywek lub/oraz dodatkową karą dla drużyny (czasowe zbanowanie zespołu lub minusowe punkty w tabeli), której członkiem jest dany zawodnik. O wymiarze kar decyduje opiekun ligi.
27.2. Złamanie któregokolwiek punktu Art. 13 lub Art. 14 mówiących o przynależności do zespołu, zmiany zespołu oraz dozwolonej ilości transferów w trakcie sezonu, może skutkować wykluczeniem zawodnika z rozgrywek na okres wyznaczony przez opiekuna lub/oraz ukaraniem drużyny, w barwach której wystąpił nielegalnie minusowymi punktami lub/oraz walkowerem.O wymiarze kar decyduje Główny Administrator Rozgrywek.
27.3. Złamanie punktu F w Art. 11.2. mówiącego o dozwolonej ilości czasu na uzupełnienie protokołu meczowego, może skutkować punktami minusowymi dla zwlekającej drużyny. O wymiarze kar decyduje opiekun ligi.
27.4. Złamanie punktu C w Art. 11.2. mówiącego o godnym zachowaniu sympatyków oraz zawodników drużyny przez obie ekipy, może skutkować wykluczeniem danego zawodnika/ów z rozgrywek na okres wyznaczony przez Głównego Administratora Rozgrywek, lub/oraz ukaraniem drużyny, barw której reprezentował dany sympatyk/zawodnik minusowymi punktami lub zawieszeniem w rozgrywkach. Drużyna może otrzymać minusowe punkty także za nadwyraz nieodpowiednie zachowanie przed, po i w trakcie meczu. O wymiarze kar decyduje Główny Ambasador Rozgrywek.
27.5. W przypadku naruszenia niniejszego regulaminu, dobrego imienia ambasadorów, bądź dobrego imienia partnerów i współpracowników rozgrywek za pośrednictwem stron trzecich (szczególnie mediów społecznościowych) Administrator zapewnia sobie prawo do:
Zawieszenia prawa zawodnika lub/i drużyny do uczestnictwa w rozgrywkach Ligowych.
Wykluczenie zawodnika lub/i drużyny z uczestnictwa w rozgrywkach ligowych.
Rozwiązania umowy użytkownika portalu playarena.pl (usunięcie konta).
Ukarania drużyny punktami karnymi w rozgrywkach ligowych.
27.6. W przypadku niedopełnienia obowiązku maksymalnej liczby zawodników w zespole (max. 25), o czym mówi punkt B w Art. 10.4., cała drużyna jest NIEDOPUSZCZONA do rozgrywek do momentu spełnienia wymogu, Każdy mecz rozegrany z kadrą liczącą powyżej 25 zawodników (nie muszą grać), będzie zweryfikowany jako walkower dla drużyny przeciwnej.
27.7. Jeśli zawodnicy nie dogadają wyniku na boisku, a nieścisłość wyjdzie dopiero w domach, opiekun ligi może zarządzić powtórzenie meczu.
27.8. W spotkaniu mają prawo uczestniczyć wyłącznie osoby, które w momencie rozpoczęcia meczu są członkami zespołu. W przypadku złamania niniejszego punktu Regulaminu, o sankcjach decyduje Główny Administrator Rozgrywek, który może:
Ukarać zespół walkowerem.
Zawiesić prawo zawodnika, do uczestnictwa w rozgrywkach.

WALKOWERY

Art. 28. Walkowery
28.1. Każda Drużyna w sezonie może oddać maksymalnie 2 mecze walkowerem.
28.2. Każdy następny walkower to odpowiednio -1pkt, -2 pkt itd.
28.3. Jeśli drużyna przekroczy połowę wszystkich meczów w sezonie oddanych walkowerem, wszystkie jej dotychczasowe oraz przyszłe spotkania zostają zweryfikowane jako 10:0 dla przeciwników, a sama drużyna kończy udział w rozgrywkach.
28.4. Walkower w rozgrywkach Playarena wynosi 10:0 na korzyść drużyny poszkodowanej.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Art. 29. Postanowienia końcowe
29.1. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany całości regulaminu lub jego punktów w dowolnym momencie.
Administrator ma obowiązek poinformować o zmianach w regulaminie na wszystkich grupach kapitanów na portalu Facebook.
Zmiany wchodzą w życie tydzień po ogłoszeniu
29.2. Sprawy nieujęte w niniejszym Regulaminie oraz spory wynikające z interpretacji niniejszego Regulaminu, w imieniu Organizatora, rozstrzyga Główny Administrator Rozgrywek.
29.3. Obecny Regulamin został utworzony 24 Sierpnia 2023 roku za zgodą wszystkich Ambasadorów Playarena Sosnowiec.

Aktualizacja regulaminu: 24.10.2023r.
 

powrót do listy

Komentarze

Brak komentarzy
Jeżeli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany. Zaloguj
Advertisement