Ligowe
Dodany: Komentarzy: 0

Regulamin rozgrywek w Krakowie - sezon 2019/2020

§1. Postanowienia ogólne

1. Niniejszy regulamin wchodzi w życie wraz z początkiem sezonu 2019/2020.

2. Sezon 2019/2020 we wszystkich ligach rozpoczyna się 19 sierpnia 2019 roku i kończy 30 czerwca 2020 roku o godzinie 23:59. Po upływie tego terminu nie można już rozgrywać meczów ligowych w ramach Ligi Playarena Kraków.

3. Organizatorem rozgrywek jest: Polska Federacja Piłki Nożnej 6-osobowej „Playarena” ul. Parkowa 25, 51-616 Wrocław. Z Organizatorem należy kontaktować się za pośrednictwem Ambasadorów Playarena w Krakowie: Paweł Reczek, Mikołaj Piętak, Przemysław Wojdak, Maciej Ogórek, Marcin Guzik, Amir Cybula, Jan Bielecki, Piotr Kazimierczak i Adrian Wyżga

4. Gramy Fair! Zawsze obowiązują reguły FAIR-PLAY! Pamiętajcie o tym zarówno na boisku, jak i poza nim.

5. Każdy zawodnik zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym regulaminem i przestrzegania go podczas trwania całych rozgrywek. Nie zapoznanie się z nim nie zwalnia z jego przestrzegania.

6. Każdy zawodnik przed przystąpieniem do rozgrywek Ligi Playarena Kraków powinien posiadać zaświadczenie od lekarza o dobrym stanie zdrowia i braku przeciwwskazań lekarskich, aby czynnie uczestniczyć w rozgrywkach. Za wynikające z tego powodu wypadki oraz za skutki wypadków w czasie gry odpowiada zawodnik.

7. Organizator nie zapewnia ubezpieczenia NNW zawodnikom. Każdy zawodnik ma obowiązek ubezpieczenia się od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków we własnym zakresie.

8. Ambasadorowie nie ponoszą odpowiedzialności prawnej za udział w rozgrywkach osób chorych i wynikające z tego powodu wypadki oraz za skutki wypadków w czasie gry.

9. Ambasadorowie nie ponoszą żadnej odpowiedzialności prawnej za wypadki oraz skutki wypadków podczas trwania rozgrywek.

10. Organizator nie zapewniają żadnych obiektów sportowych do gry. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione na terenie obiektów sportowych.

11. Zawodnik zwany użytkownikiem portalu playarena.pl, umieszczając w swoim profilu dane, wizerunek lub inne treści, wyraża zgodę na wgląd w te informacje przez innych użytkowników oraz Administratora, jak również upoważnia Administratora do ich wykorzystania zgodnie z zapisami Regulaminu Serwisu. Użytkownik udziela Administratorowi prawa do nieodpłatnego wykorzystywania i rozpowszechniania zamieszczonych przez tego użytkownika treści, a w szczególności wizerunków w celu przygotowania wszelkiego rodzaju materiałów przez Administratora lub na użytek Administratora. Administrator będzie gromadzić oraz przetwarzać informacje o użytkownikach wyłącznie dla potrzeb związanych z administrowaniem i organizacją usług serwisu oraz zapewnienia jak najwyższej jakości świadczonych usług. Władze ligi zastrzegają sobie prawo do wykorzystania wizerunku zawodników grających w lidze dla celów marketingowych. Administrator i partnerzy zastrzegają sobie prawo do wykorzystania danych osobowych i wizerunku zawodników grających w rozgrywkach Ligi Playarena Kraków dla celów marketingowych oraz przetwarzanie danych osobowych graczy na potrzeby w/w rozgrywek (zgodnie z ustawą z dn.29.08.1997r. o ochronie danych osobowych Dz.U Nr 133 poz.883).Administrator zastrzega sobie możliwość zmiany postanowień niniejszego regulaminu.

12. Ambasadorowie

Wszelkie pytania, problemy oraz kwestie sporne należy zgłaszać do Ambasadora opiekującego się ligą w ramach, której mecze rozgrywa Twoja drużyna.

1 Liga: Maciej Ogórek
2 Liga: Przemysław Wojdak(Grupa A,B)
3 Liga: Maciej Ogórek(Grupa A), Amir Cybula(Grupa B), Adrian Wyżga(Grupa C)
4 Liga: Amir Cybula
Puchar Krakowa: Paweł Reczek
Puchar Niższych Lig: Marcin Guzik

13. Wszelkie sprawy odnośnie spotkań/rozgrywek należy zgłaszać do Ambasadorów w terminie nie dłuższym niż 24 godziny od zaistniałej sytuacji. Po upływie 24 godzin Ambasador ma prawo nie interweniować w w/w sytuacji. Sprawy należy zgłaszać bezpośrednio Ambasadorowi.

14. Kontakt na linii Ambasador - Kapitan odbywają się poprzez portal „Facebook”, telefonicznie lub mailowo. Jeżeli chodzi o kontakt telefoniczny – dozwolony jest w godzinach 8-20.

15. Każdy uczestnik przystępujący do rozgrywek wyraża zgodę na warunki określone w Regulaminie, a także zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego regulaminu. Zgłoszenie do rozgrywek jest jednoznaczne z deklaracją jego przestrzegania.

16. Kapitanowie umawiający między sobą spotkanie, stają się jednocześnie jego organizatorami.

17. Za miejsce i przebieg meczów na boiskach bez rezerwacji odpowiedzialni są kapitanowie zainteresowanych zespołów, ponoszą oni też odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich zawodników oraz miejsce w którym się znajdują.

18. Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do Ambasadorów.

19. Jeżeli wystąpi sporna sytuacja, o której nie ma mowy w postanowieniu regulaminu to rozstrzygają ją albo opiekun danej ligi bądź krakowscy Ambasadorowie po konsultacji.

20. Sprawy nieujęte w regulaminie i jego interpretacje rozstrzyga Ambasador. Ambasadorowie zastrzegają sobie prawo do ewentualnej zmiany regulaminu podczas trwania sezonu, jeżeli uznają to za stosowne, ale przed tym faktem mają obowiązek wcześniej poinformować zawodników za pośrednictwem komunikatu na odpowiedniej grupie informacyjnej ligi na portalu facebook.com.

21. Aby zmienić nazwę drużyny w portalu należy dokonać opłaty 10,00 zł na konto Playarena.

Dane do przelewu:

Nazwa / Imię i nazwisko: „Playarena” Sp. z o.o.

Adres: ul. Parkowa 25, 51-616 Wrocław

Numer rachunku odbiorcy: 56 1030 0019 0109 8533 0001 5750

Nazwa banku: BH Sektor Bankowości Detalicznej

Kwota: 10,00 zł

Tytuł płatności: Stara nazwa drużyny, Nowa nazwa drużyny.

Po dokonaniu opłaty, nazwa drużyny zostanie zmieniona w serwisie. Aby przyśpieszyć ten proces, na adres mailowy: pomoc@playarena.pl należy przesłać potwierdzenie dokonania przelewu. Nazwa drużyny nie może pokrywać się z nazwą innego zespołu, który funkcjonuje już w serwisie. Można to sprawdzić w wyszukiwarce drużyn na portalu:http://playarena.pl/search/team/search_type/3.

 

§2 Przystąpienie do rozgrywek

1. O tym, w której lidze znajdzie się drużyna w nowym sezonie, decyduje wynik sportowy z sezonu ubiegłego.

2. Każda nowa drużyna może przystąpić do rozgrywek do ostatniego dnia października włącznie. Nowo powstałe drużyny po wniesieniu opłaty za udział w rozgrywkach i pomyślnym procesie weryfikacyjnym zostaną dopisane do najniższej ligi, w której jest wolne miejsce.

3. Każda drużyna, która grała w poprzednim sezonie, a na czas nie opłaci wpisowego jest traktowana na równi i na takich samych zasadach jak nowo dołączające drużyny.

4. Każda drużyna, która podczas sezonu zrezygnowała bądź została usunięta z rozgrywek może przystąpić do rozgrywek tylko od najniższego poziomu rozgrywkowego.

 

§3 Opłaty

1. Wysokość opłaty weryfikacyjnej w I terminie (do 11 sierpnia 2019 włącznie):

- I liga: 299,00 złotych

- pozostałe ligi: 299,00 złotych

2. Wysokość opłaty administracyjnej(w styczniu 2020 roku) wynosi 199 zł w 1 Lidze i 99 zł w pozostałych ligach a brak jej wniesienia oznacza rezygnację z dalszego udziału w rozgrywkach oraz usunięcie zespołu z ligi.

3. Opłaty są obowiązkowe dla wszystkich drużyn, które chcą uczestniczyć w Rozgrywkach przez cały sezon.

4. Opłaty dotyczą sezonu 2019/2020.

5. Aby uiścić opłatę należy zgłosić się do Ambasadora, który udzieli odpowiednich informacji.

6. Jeżeli drużyna w trakcie trwania sezonu zostanie wykluczona z rozgrywek w wyniku nieprzestrzegania regulaminu lub zrezygnuje z udziału w rozgrywkach, opłata nie zostanie zwrócona.

 

§4 Warunki uczestnictwa w rozgrywkach

1. Każda drużyna zgłoszona do rozgrywek zobowiązana jest do:

a.        posiadania profili drużyny oraz prawidłowego uzupełnienia go na serwisie playarena.pl,

b.        wyznaczenia kapitana

c.         uiszczenia opłaty weryfikacyjnej za udział w rozgrywkach

d.        uiszczenia opłaty administracyjnej za udział w rozgrywkach

2. Każdy zawodnik zgłoszony do rozgrywek zobowiązany jest do prawidłowego uzupełnienia profilu zawodnika w serwisie playarena.pl poprzez:

a.        podanie prawdziwych danych osobowych (imię, nazwisko, data urodzenia)

b.        dodanie swojego zdjęcia z widoczną twarzą (bez masek, kapturów, czapek, itp, w dostatecznej jakości i bliskości), nie uznaje się też wklejonych głów do konturów innych zawodników czy postaci

c.         podanie pozycji na boisku, wzrostu, wagi, preferowanej nogi, miasta oraz numeru na koszulce

d.        podanie aktualnego numeru telefonu (dotyczy kapitana i wicekapitana drużyny).

W przypadku niespełnienia powyższych warunków, zawodnik nie może przystąpić do gry.

3. Wobec drużyn, w których znajdować się będą zawodnicy niespełniający wymienionych w pkt. 2 wymagań, podczas sprawdzenia kart (odbyć się to może każdym momencie), następuje:

a.        w pierwszej kolejności drużyna taka zostaje zawieszona w rozgrywkach na okres maksymalnie tygodnia

b.        po upływie tygodnia jeżeli dalej nie zostaną uzupełnione profile, drużyna otrzymuje -1 pkt za każdy nie prawidłowo uzupełniony profil i zawieszenie jest podtrzymane

c.         po miesiącu czasu od zawieszenia drużyna zostaje usunięta z ligi

4. Każdy zawodnik może posiadać tylko jedno konto w serwisie. W przypadku, jeśli zawodnik będzie posiadał kilka kont w serwisie, wszystkie te konta (oprócz „konta głównego”) zostaną mu usunięte, a sam zawodnik może zostać zawieszony w rozgrywkach przez Ambasadora.

5. Kapitan każdej drużyny:

a.        ma prawo do zgłoszenia i wycofania drużyny z rozgrywek

b.        jest odpowiedzialny za zachowanie drużyny zarówno podczas meczu, przed jego rozpoczęciem i po jego zakończeniu

c.         jest odpowiedzialny za kontakt z Ambasadorami w celu otrzymywania aktualnych informacji związanych z kwestiami organizacyjnymi. Kontakt z Ambasadorami odbywa się poprzez prywatną wiadomość na serwisie playarena.pl lub facebook.com oraz odpowiednie grupy na portalu Facebook, dopuszczalna jest też komunikacja telefoniczna czy sms-owa jednak jest to ostateczna forma kontaktu

d.        każdy z kapitanów musi posiadać aktualny numer telefonu w profilu zawodnika.

6. W przypadkach kiedy kapitan nie może sprawować pieczy nad zespołem, jego obowiązki przejmuje wicekapitan. O fakcie tym należy poinformować Opiekuna Ligi oraz kapitanów w lidze, w której dana drużyna występuje poprzez zawarcie informacji na odpowiedniej grupie kapitanów na portalu facebook.com

7. Za zawodników i kibiców danej drużyny odpowiada jej kapitan. Jeżeli osoby związane z danym zespołem zakłócają spokój rozgrywek, administrator ma prawo wszcząć postępowanie dyscyplinarne w stosunku do drużyny (kara adekwatna do wykroczenia -  decyzja po konsultacjach wewnątrz ambasadorskich).

8. Za drużynę odpowiada kapitan. W przypadku sytuacji spornej, w której konieczny będzie kontakt z Ambasadorem, osobą która podejmuje z nim kontakt jest kapitan zespołu. W wyjątkowych sytuacjach może to być wicekapitan bądź inna osoba, która na danym meczu pełniła funkcję kapitana ale pierwszy kontakt z Ambasadorem musi być od kapitana widniejącego w serwisie Playarena.

9. Kibice i zawodnicy są zobowiązani do przestrzegania Regulaminu Obiektu, na którym są rozgrywane mecze.

10. Każdy kapitan ma obowiązek na bieżąco śledzić zmiany w regulaminie. O każdej z nich będzie odpowiednio informowany.

11. Każdy zawodnik może być członkiem maksymalnie dwóch drużyn w jednym mieście przy czym w danej drużynie może występować maksymalnie pięciu zawodników grających w dwóch różnych drużynach w jednym mieście. Jeżeli chodzi o drużyny w których występuje jeden zawodnik to nie można grać w tej samej lidze, ale można grać na tym samym poziomie w różnych ligach np. 2A i 2B. W przypadku awansu/spadku na ten sam szczebel rozgrywek, zawodnik musi opuścić jedną drużyn.

 

§5 Zasady ogólne

1. Każda drużyna może w ciągu jednego dnia rozegrać maksymalnie dwa mecze ligowe, jednakże w tym samym dniu nie można rozegrać dwóch meczów ligowych z tą samą drużyną. Takie mecze zostaną anulowane przez Administratora Rozgrywek.

2. W ligach z obowiązującym terminarzem każda drużyna w ciągu sezonu ma obowiązek rozegrania:

- z każdym rywalem z ligi 2 spotkania według terminarza(mecz i rewanż)

a.        Terminarz w ligach jest luźny, na dany miesiąc każdej drużynie zostają wyznaczeni przeciwnicy, z którymi należy rozegrać spotkania bez narzuconej kolejności. Po upłynięciu danego miesiąca drużyny „rozliczane” są za spotkania, które powinny być rozegrane.

b.        Jako odmowa traktowane jest nie podjęcie danego terminu spotkania zaproponowanego przez rywala. W przypadku odrzucenia pierwszego wyzwania przez gości, gospodarz wyznacza jednorazowo(jednego dnia) dwa terminy: dwa w weekend(różne dni tygodnia) bądź jeden w tygodniu, a drugi w weekend. Przy drugim odmówieniu spotkania(obu terminów) goście ukarani zostają walkowerem. Jeżeli gospodarz nie podejmie prób umówienia spotkania do połowy miesiąca, to rolę gospodarza mogą przejąć goście proponując jako pierwsi termin rozegrania meczu. Kapitan drużyny gości ma obowiązek rzucić wówczas dwa wyzwania na takich samych zasadach co pierwotny gospodarz, który ma obowiązek przyjąć jedno z nich.

c.        Jako odmowa spotkania nie liczą się propozycje meczu na mniej niż 48 godzin przed jego rozpoczęciem. Jako odmowa spotkania liczą się umówione wcześniej spotkania, odwołane na mniej niż 48 godzin przed jego rozpoczęciem.

d.        Nie rozegranie spotkania z wyznaczonym rywalem skutkuje przyznaniem walkowera na rzecz drużyny, której wyzwanie zostało odrzucone. Nie podjęcie prób umówienia spotkania z obu stron skutkuje obustronnym walkowerem. Propozycja terminu rozegrania meczu liczona tylko w przypadku rzucenia jej o realnej porze, tj. : 8:30 - 21:00 (W Koźmicach, Wieliczce i Bochni do 20:00). Mecze można rozgrywać poza podanymi godzinami, lecz gdy propozycja rozegrania meczu poza tym okresem czasowym zostanie odrzucona przez rywala to nie jest wliczana do puli odrzuconych.

e.         Miesiące w których obowiązuje terminarz (w nawiasie liczba spotkań): wrzesień(3), październik(4), listopad(3), grudzień(1), luty(1), marzec(4), kwiecień(3), maj(4), czerwiec(3). Jeżeli mecz zostanie potwierdzony przez obu kapitanów (dokładny dzień, miejsce i godzina muszą być ustalone) to w sytuacji kiedy wyzwanie nie zostanie podjęte na mniej niż 24h przed rozpoczęciem meczu, a drużyna która nie podjęła wyzwania postanowi wówczas wycofać się z rozgrywania meczu musi oddać walkowera.

f.        W przypadku chęci przeniesienia spotkania na inny miesiąc kapitanowie mają obowiązek poinformować o tym opiekuna swojej ligi. Mają do tego prawo 5 razy w ciągu sezonu. Brak zgłoszenia tego faktu, przy jednoczesnym nie rozegraniu spotkania w danym miesiącu skutkuje obustronnym walkowerem. Tylko gospodarz ma prawo do przełożenia spotkania, a mecz można przełożyć maksymalnie na 3 miesiące terminarzowe w przód.

g.         Mecze z terminarza można rozgrywać awansem, jeżeli obie ekipy się na to zgadzają. O tym fakcie należy poinformować Opiekuna Ligi.

h.        W przypadku, gdy liga zostaje zmniejszona w trakcie sezonu, ilość spotkań zostaje zmniejszona proporcjonalnie do zmniejszenia się liczebności drużyn.

i.         Każda drużyna ma obowiązek rozegrać spotkania w danym miesiącu z wyznaczonymi rywalami zgodnie z terminarzem oraz liczbę spotkań z podpunktu nr 2, chyba że terminarz stanowi inaczej.

h.        Indywidualne przypadki, w których dany zespół dołącza do ligi po początku sezonu lub w innych szczególnych przypadkach rozstrzyga opiekun danej ligi lub ambasadorowie po konsultacji.

3. System awansów i spadków:

      - Z 1 Ligi spadają zespoły z miejsc 13-14. Zespoły z miejsc 11-12 są uprawnione do gry w barażu z wicemistrzem 2 Ligi.

      - Z 2 Lig awans uzyskują Mistrzowie każdej z grup. Wicemistrzowie każdej z grup są uprawnieni do gry w barażu z zespołami z 1 Ligi z miejsc 11-12. Z 2 Lig spadają zespoły z miejsc 12-14.

      - Z 3 Lig awans uzyskają Mistrzowie i Wicemistrzowie każdej z grup. Jeżeli w przyszłym sezonie 4 liga zostanie utworzona od początku sezonu to spadają do niej zespoły z miejsc 13-14.

4. W przypadku wycofania się bądź degradacji karnej zespołu z danej ligi:

- spotkania wycofanej drużyny, która rozegrała mniej niż połowę terminarza zostają anulowane, a punkty zdobyte z tym zespołem cofnięte

- jeżeli natomiast zespół zagrał równą połowę bądź więcej niż liczba terminarzowych spotkań to wyniki zostają zachowane. Zespoły które nie zdążyły zagrać z wycofaną drużyną otrzymują walkowery na bieżąco, zgodnie z rozplanowanym terminarzem

5. Przypadku wycofania się bądź karnej degradacji drużyny ma ona prawo wystartować w kolejnym sezonie od najniższej otwartej ligi.

6. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany systemu awansów i spadków do marca 2018 roku w szczególnych przypadkach o których ma obowiązek poinformować kapitanów.

7. Jeżeli drużyna A na skutek wycofania się z rozgrywek lub z innych powodów zostanie przesunięta na ostatnie miejsce z końcem sezonu a przez to ktoś (drużyna B) kto nie utrzymał się na boisku utrzymuje się przy tzw. "zielonym stoliku", to drużyna B rozgrywa baraż z najlepszą drużyną (najlepszy % zdobytych punktów) z niższej ligi która awansu nie wywalczyła.

8. W przeciągu sezonu dwa razy można zmienić przynależność klubową w obrębie miejskich rozgrywek w Krakowie. Po wykorzystaniu tego limitu, opcja dokonywania transferów przez zawodnika będzie zablokowana. Nie ma możliwości wypożyczania zawodników na pojedyncze mecze.

9. Jeżeli spotkanie nie może odbyć się ze względu na złe warunki atmosferyczne, w przypadku, gdy istnieje zagrożenie życia lub zdrowia uczestników lub boisko nie nadaje się do gry, to należy w/w fakcie niezwłocznie poinformować Ambasadora wyznaczonego do opieki nad daną ligą. Obowiązek ten ponosi gospodarz meczu.

10. Każda drużyna ma obowiązek stawienia się w jednolitych koszulkach na wyznaczone spotkanie. Gospodarz, jako pierwszy winien poinformować drużynę przeciwną o kolorze koszulek w jakich będą rozgrywać dane spotkanie. Drużyna gości ma obowiązek dostosować się do strojów drużyny gospodarzy, przez co winna jest wybrać strój meczowy, tak aby istniała łatwa możliwość rozróżnienia obu zespołów. Jeżeli przeciwna drużyna nie będzie posiadać koszulek pozwalających rozróżnić się od drużyny rywali, kapitan może odmówić rozegrania meczu, niezwłocznie informując o tym ambasadora, może zażądać walkowera.

11. Każdy zawodnik ma obowiązek posiadania dokumentu tożsamości (tj. dowód osobisty, legitymacja szkolna/studencka, paszport, prawo jazdy lub inny dokument ze zdjęciem).

12. Każdy kapitan ma prawo do wylegitymowania danej drużyny, gdy istnieje podejrzenie gry nieuprawnionych zawodników. Ma do tego prawo przed przystąpieniem poszczególnego zawodnika do gry, w trakcie lub bezpośrednio po zakończeniu spotkania zanim zespoły opuszczą miejsce zawodów. Każdy członek drużyny ma obowiązek poddania się takowej kontroli. W przeciwnym razie należy niezwłocznie, za pośrednictwem telefonu skontaktować się z ambasadorem.

13. Zespół może liczyć maksymalnie 30 zawodników i tyle osób powinno widnieć w kadrze zespołu. W przypadku wyjazdu na Fortuna Puchar Polski czy Mistrzostwa Polski kadra może liczyć maksymalnie 12 osób.

14. Kapitan zespołu może wpisać maksymalnie jednego nowego zawodnika do składu w okresie od umówienia spotkania, do czasu jego rozegrania. W przypadku naruszenia tego przepisu, drużynie grozi walkower.

15. W przypadku gry nieuprawnionego zawodnika, drużyna, w której został wykryty zawodnik nieuprawniony do gry zostaje ukarana walkowerem (o walkower można starać się tylko wtedy, gdy drużyna odmówiła poddania się kontroli lub zostały wykryte nieprawidłowości podczas kontroli zawodników) na korzyść drużyny przeciwnej oraz karą za oszustwo. Wszystko to należy zgłosić Ambasadorom – decyzje podejmuje Opiekun Ligi.

16. Każda drużyna raz jest gospodarzem, a raz gościem. Pierwsze spotkanie i rewanż musi dzielić minimum 7 dni. Okres ten może zostać skrócony w każdym miesiącu, poza czerwcem – tylko za zgodą Opiekuna Ligi.

17. Godziny rozgrywania meczów na boisku przy ul. Sadzawki, boisku VIII LO przy  ul. Grzegórzeckiej oraz na boiskach, które nie mają opiekunów/animatorów 7:00, 8:30, 10:00, 11:30, 13:00, 14:30, 16:00, 17:30, 19:00, 20:30. Niedostosowanie się do powyższych godzin będzie skutkowało usunięciem danego spotkania z systemu i ukaraniem drużyn jednym ujemnym punktem.

18. Miejsce i czas rozgrywania spotkania zawsze powinno być zgodne, z tym, które widnieje w serwisie playarena.pl. Drużyny rozgrywają spotkania systemem mecz i rewanż. Wszelkie zmiany należy niezwłocznie zgłosić ambasadorom, którzy ewentualnie na nie zezwolą i przekażą dalsze instrukcje.

19. W przypadku, gdy boisko bez animatora/gdzie żadna z drużyn nie miała rezerwacji okazuje się być zajęte, zespoły mają następujące możliwości:

·        poczekanie do zakończenia meczu przez zajmujących boisko(w innym przypadku poinformować ambasadora);

·        przeniesienie się na inny – najbliższy, wolny obiekt(należy sprawdzić to w systemie);

·        przełożenie meczu na inną godzinę;

·        przełożenie meczu na inny termin (maksymalnie 14 dni od pierwotnego terminu)

Decyzję w sprawie podjęcia kroków w przypadku zajętego boiska podejmują kapitanowie obu drużyn.

20. Tylko mecz zaakceptowany i zapisany w systemie jest liczony jako umówione spotkanie ze wszystkimi tego faktu konsekwencjami. W wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się zgłoszenie przed meczem ambasadorowi, że przeciwnik nie zdążył podjąć wyzwania, ale mecz zostanie rozegrany i są na to dowody.

21. W przypadku braku drużyny w godzinę wyznaczonego spotkania, zespół musi poczekać na rywali 15 minut.(chyba, że kapitan zadzwoni* i poinformuje o ewentualnym spóźnieniu). Po upływie 15 minut, gdy na boisku nie będzie przedstawicieli zespołu rywala, drużynie należy się walkower.

*O czym należy niezwłocznie poinformować Ambasadora opiekującego się daną ligą.

22. Ambasador ma prawo skontrolować w każdej chwili i według własnego uznania czy dany mecz się odbył na podstawie danych zamieszczonych w serwisie Playarena.pl

§6 Przepisy gry

1. O ilości osób występujących na boisku w danym meczu decydują kapitanowie obu drużyn zainteresowanych, z zastrzeżeniem, że:

a.    W rozgrywkach 1. ligi obowiązuje tylko system 1+5 (bramkarz i pięciu zawodników w polu). Nie jest dopuszczalne odstępstwo od powyższej reguły. Jej naruszenie skutkuje walkowerem na korzyść zespołu gości.

b.    W ligach niższych niż 1. liga możliwa jest gra dostępnymi na stronie systemami(od 1+4 do 1+8)

c.    Wybór systemu gry należy do gospodarza.

d.    W razie niepoinformowania kapitana drużyny przeciwnej na 24 godziny przed meczem o wyborze systemu gry drużyny rozgrywają spotkanie systemem 1+5.

e.    Aby rozpocząć spotkanie drużyna nie może się składać z 2 lub więcej zawodników mniej od ustalonego systemu gry.

2. Piłka: rozmiar 5.

3. Czas gry : 2x30 minut lub dłużej za zgodą obydwu drużyn.

            a. Decyzję o doliczeniu dodatkowego czasu gry kapitanowie obu drużyn muszą podjąć nie później, niż 5 minut przed końcem podstawowego czasu gry. W innym przypadku dodatkowy czas gry nie obowiązuje, a spotkanie kończy się wraz z końcem ostatniej minuty podstawowego czasu gry.

4. Rzut od bramki wykonywany jest nogą lub ręką

5. Rzuty z autu wykonywane są nogą.

6. Gra bez „spalonego”.

7. Zakazane są wślizgi na zawodnika prowadzącego piłkę. Dozwolony jest wślizg tylko wykonany w taki sposób, iż żaden zawodnik przeciwnej drużyny nie zostanie dotknięty. Każdy wślizg, po którym następuje kontakt z rywalem skutkuje odgwizdaniem rzutu wolnego pośredniego na korzyść zespołu poszkodowanego. Dotyczy to również bramkarzy, ale tylko po za polem karnym.

8. Zmiany hokejowe przy linii środkowej boiska lub za bramką. Aby doszło do zmiany zawodnicy powinni podać sobie dłonie.

9. Mecze przebiegają bez udziału sędziów. Osobami decydującymi są dwaj kapitanowie.

10. „Gospodarz” ma prawo wystąpić o obecność sędziego/Ambasadora na 48 godzin przed rozpoczęciem spotkania. W przypadku, gdy prośba kapitana „Gospodarzy” zostanie rozpatrzona pozytywnie sędzia/Ambasador stają się rozjemcami spotkania.

11. Podczas wykonywania stałych fragmentów gry zawodnicy drużyny przeciwnej muszą znajdować się przynajmniej w odległości 5 metrów od piłki (min. 6 normalnych kroków). Drużyna, której zawodnik został sfaulowany nie ma obowiązku czekania na przygotowanie się do gry zespołu przeciwnego. W przypadku zgody drużyny poszkodowanego na ustawienie muru przez bramkarza rywali, do czasu potwierdzenia jego gotowości nie można rozpocząć gry.

12. W przypadku brutalnego faulu skutkującego kontuzją - czerwona kartka (decyzję podejmują obaj kapitanowie). Drużyna gra 2 minuty w osłabieniu a następnie w miejsce ukaranego gracza wchodzi inny zawodnik.

13. W przypadku faulu w celu ewidentnego zatrzymania przeciwnika wychodzącego z bramkarzem sam na sam (faulujący nie jest zainteresowany zagraniem piłki), faulujący dostaje 2 minuty kary, a drużyna gra przez ten czas w osłabieniu.

14. Niestawienie się drużyny na czas rozpoczęcia meczu oznacza walkower na korzyść drużyny przeciwnej. Dopuszczalne jest 15 minutowe spóźnienie.

15. Pozostałe przepisy zgodne z przepisami PZPN, FIFA oraz UEFA.

16. O miejscu w tabeli decydują:

- Punkty zdobyte w lidze

W przypadku takiej samej liczby punktów:

            - Mecz/e bezpośrednie

            - liczba rozegranych spotkań (preferujemy aktywność)

            - Bilans bramkowy.

W tym przypadku priorytet ma tabela przedstawiona przez ambasadora, aniżeli ta widniejąca w systemie.

 

§7 Walkowery

1. Weryfikacja zawodów jako walkower oznacza weryfikację wyniku meczu na 15:0 na niekorzyść ukaranego zespołu.

2. W przypadku niemożności stawienia się na meczu kapitan zespołu, który nie zjawi się na spotkaniu ma obowiązek poinformować o tym telefonicznie kapitana zespołu rywala najpóźniej 2 godziny przed początkiem spotkania. Brak poinformowania rywala o tym fakcie będzie skutkował karą odjęcia 5 punktów. W przypadku spotkań towarzyskich kara również obowiązuje i wynosi ujemne 2 punkty w tabeli.  Jeżeli na meczu stawi się drużyna, której liczebność nie wystarcza do rozegrania spotkania, kara punktowa nie jest liczona.

3. W przypadku odwołania spotkania na mniej niż 24 godziny do rozpoczęcia meczu, drużyna odwołująca spotkanie przegrywa je walkowerem. W innym przypadku spotkanie zostaje odwołane bez konsekwencji.

4. Zespół biorący udział w rozgrywkach może oddać, lub zostać ukarany w ciągu sezonu  w sumie 4 walkowerami bądź obustronnymi walkowerami bez konsekwencji. Piąty i kolejny walkower bądź obustronny walkower przeciw danemu zespołowi skutkuje otrzymaniem -3 punktów.

5. Każdy walkower ma być wpisany do systemu za pomocą opcji „zażądaj” lub „oddaj” mecz walkowerem. W innym przypadku jest uznany jako błędne uzupełnienie protokołu.

§8 Kary

1. Każdy przejaw agresji karany może skutkować usunięciem z ligi. W przypadku zgłoszenia takiej sytuacji Ambasadorom, oni podejmują decyzję o konsekwencjach. Wszelkie przypadki naruszenia nietykalności cielesnej zawodników powinny zostać zgłoszone organom ścigania.

2. Każde niesportowe zachowanie ze strony któregokolwiek z zawodników będzie skutkowało ukaraniu go w sposób adekwatny do przewinienia.

3. Każde oszustwo karane jest -20 pkt. w tabeli.

4. Dopuszcza się również zawieszenie danej drużyny po konsultacjach wewnątrz ambasadorskich.

5. O błędnym wpisaniu meczu na zły termin lub złe boisko drużyna ma obowiązek poinformować ambasadora o zaistniałej sytuacji. W innym przypadku zostaje ukarana 2 punktami karnymi w tabeli, a spotkanie zostaje unieważnione.

6. Celowo wpisane na zły termin lub złe boisko drużyna gospodarzy zostaje ukarana 10 punktami karnymi w tabeli, a spotkanie zostaje unieważnione.

7. Za brak uzupełnienia formularza meczowego drużyna karana jest 2 punktami, a wypełnienie z ewidentnymi błędami(brak strzelców itd.) jest równoznaczne z odjęciem 1 punktu.

8. Zabronione jest granie meczy o tzw. „Podwójną stawkę” lub „Meczów za 6pkt”.

9. Drużyny, która składają propozycję rozegrania jednego meczu o tzw. „Podwójną stawkę” lub „Mecz za 6 punktów” oraz drużyny, która taką propozycję przyjmują świadomie łamią regulamin Playareny („Każda drużyna może w ciągu jednego dnia rozegrać maksymalnie dwa mecze ligowe, jednakże w tym samym dniu nie można rozegrać dwóch meczów ligowych z tą samą drużyną.). Drużyna składająca propozycje podlega karze -5 pkt, a przyjmująca -3pkt. O zaistniałym fakcie należy niezwłocznie (nie później niż 72 godziny od złożonej propozycji) powiadomić Ambasadora odpowiedzialnego za daną ligę.

10. Drużyny, które rozegrały jeden mecz o tzw. „Podwójną stawkę” lub „Mecz za 6pkt” świadomie łamie regulamin Playareny („Dopuszczalne jest granie dwóch meczy ligowych dziennie, lecz z różnymi przeciwnikami”). Zostaną one ukarane natychmiastową degradacją do najniższej klasy rozgrywkowej jak i również wykluczone z „Pucharu Krakowa Liga Playarena” w sezonie 2019/2020 i w sezonie 2020/2021.

11. Jeżeli dochodzi do sytuacji uszczerbku na zdrowiu i kapitan lub zawodnik drużyny poszkodowanej domagają się wyciągnięcia konsekwencji wobec sprawcy/sprawców – nad decyzją o ewentualnej karze prowadzą dyskusję osoby z tzw. Rady Ligi (wybrani kapitanowie + opiekun ligi) i to oni podejmują ostateczną decyzję. W najgorszym wypadku może dojść do usunięcia ze struktur ligi.

12. Rewanżowy mecz z daną drużyną nie może odbyć się nie wcześniej niż na siódmy dzień od rozegrania pierwszego meczu. Nie dostosowanie się do tej zasady skutkuje 2 ujemnymi pkt.

13. W przypadku niezastosowania się do polecenia ambasadora wynikającego z egzekwowania regulaminu zespół zostaje ukarany -5 pkt po wcześniejszym uprzedzeniu kapitana. Przy drugiej takiej sytuacji zostaje wyrzucony z ligi.

 

§9 I liga

1. Liga liczyć może maksymalnie 14 zespołów.

2. Liga rozgrywana jest systemem „mecz i rewanż” według terminarza na zasadach z paragrafu §5 pkt. 2.

3. Drużyna z 1 miejsca uzyskuje tytuł Mistrza Krakowa oraz ma zagwarantowany start na Mistrzostwach Polski oraz rozstawienie.

4. Kolejne drużyny w tabeli mogą uzyskać prawo gry na Mistrzostwach Polski w zależności od liczby przydzielonych przepustek.

 

§10 II liga

1. Każda liga może składać się z maksymalnie 14 zespołów.

2. W sezonie 2019/2020 maksymalna ilość grup w 2 lidze to 2.

3. Liga rozgrywana jest systemem „mecz i rewanż” według terminarza na zasadach z paragrafu §5 pkt. 2.

 

§11 III liga

1. Każda liga może składać się maksymalnie z 14 zespołów.

2. W sezonie 2019/2020 maksymalna ilość grup w 3 lidze to 3.

3. Liga rozgrywana jest systemem „mecz i rewanż” według terminarza na zasadach z paragrafu §5 pkt. 2.

 

§12 IV liga

1. Każda liga może składać się maksymalnie z 14 zespołów.

2. W sezonie 2019/2020 maksymalna ilość grup w 4 lidze to 3.

3. W 4-cich ligach obowiązuje pełny terminarz rozgrywany na zasadach z paragrafu §5 pkt. 2.

4. W przypadku wolnych miejsc, do końca października ligę mogą uzupełniać nowe drużyny. Są one również zobligowane do rozegrania wszystkich meczów.

 

§13 Niższe ligi

1. W przypadku zgłoszenia się nowych drużyn w trakcie sezonu po końcu października lub w przypadku szybszego zapełnienia wszystkich 4 lig zostanie utworzona 5 liga.

2. 5 liga będzie rozgrywana na zasadach ogólnych, bez terminarza i bez żadnych limitów spotkań i aktywności.

 

       §13 Postanowienie końcowe

Regulamin może ulec kosmetycznym zmianom. O każdej zmianie strony zostaną poinformowane na grupie Informacje – Playarena Kraków i na fan page’u Playarena Kraków na facebook.com. Administrator zastrzega sobie prawo do karania zespołów zgodnie ze swoim uznaniem. Jednakże kary nałożone na zespół nie mogą być wyższe niż te zawarte w regulaminie. W przypadku wykroczeń nieujętych w regulaminie o wymiarze kary decyduje Opiekun danej klasy rozgrywkowej.

powrót do listy

Komentarze

Brak komentarzy
Jeżeli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany. Zaloguj
Advertisement